FILM: Water for Elephants



Denna bakisdag valde vi att titta på en film. Det blev Water for Elephants, en Drama.

Den var faktiskt riktigt bra. Mina förhoppningar var på topp redan innan, efter att jag sett ett inslag på TV om filminspelningen.
Jag kan starkt rekommendera denna film de flesta. Det är en gripande och spännande dramafilm, som även Zsolt tyckte om, som vanligtvis inte gillar dramor. Men ni vet, en sån film som Forrest Gump, Titanic och Walk the Line.

Huvudrollerna spelas bl.a. av han som är med i Twilight... Minns inte vad han heter nu, Robert Patinson nånting...? haha.
Men han gjorde en super bra insats i den här filmen! En helt annan karraktär än i Twilight.
Hans medspelare var ingen mindre än Reese Witherspoon, hon också fantastisk såklart!

Filmen utspelar sig i 1930-talets amerika, mitt under depressionen. Då människor gjorde nästan vad som helst för att få ett arbete, eller t.om. bara för att få mat och husrum.
Man får följa en ung mans resa, James (Robert Patinson), som startar med en personlig tragedi, men som tvingar honom att kasta sig in i situationer han inte hade kunnat förutspå. Han möter en resande Cirkus, där han genast hittar intresse för hårt arbete, exotiska djur och en ljuvlig stjärnattraktion vid namn Marlena (Reese Witherspoon).

Vill ni se en spännande, gripande film som får nästan 2 timmar att bara sväva förbi, så se den här!

BETYG: 5 av 5!

    


Kommentarer
Postat av: Syster-Yster

Ja jag ska kanske ta o se filmen. Vi ska va hemma i helgen för första gången på evigheter nu, så då får vi ta o ha en mys helg tänkte jag.

Ja o grattis! You now!

Kraaam

2012-04-12 @ 21:35:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0