Nu börjar det!!!

Fick reda på idag att vi ska ha riktiga elever i bilarna redan på MÅNDAG!!!!
Mega nervös jag blev nurå!
Men det ska bli himla kul och spännande!

Idag har vi gått igenom övningarna vändning, parkering och hård inbromsning. Den sistnämnda var helt klart roligast. Sitta där och åka i 50 km/h och plötsligt skrika "BROMSA!!" Hahaha. Det gäller att man håller i sig kan jag säga ;) Jag ser fram emot övning 10 sen när vi ska vara uppe i hela 70 km/h innan man STÄLLER sig på bromsen, för det är precis vad hård inbromsning är. Man STÅR på bromsen och däcken bara tjuter. LOVE IT!!

Ja, så nästa vecka får min lilla grupp sällskap i bilen av en nervös 17 årig elev... Ska bli spännande och känna på hur det är att vara lärare mer på riktigt nu, istället för att öva på klasskompisarna.
Wish me luck!


SÅ folket där ute som redan har sina körkort: Visa extra hänsyn och respekt till bilar med detta märke på! Och INTE t.ex. preja dom i en cirkulation, som en kurskamrat till mig fick erfara med sin elev i förrgår. Fy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0