...down the memory lane...

Jisses vad länge sen jag updaterade nu då!
Så håll i er, nu blir det en liten stroll down the memory lane, ja de senaste två veckora i alla fall...

Jag åkte ju på kryssning med Syster Sirpa, hennes svärmor Eva, svägerska Marlene och svägerskans kompis Malin. Vi förberedde oss redan i bussen på vägen dit, vissa mer än andra (SIRPA OCH MARLENE!!) hahaha.
Vi tog en macka i terminalen i väntan på båten. Jag fick då en rolig utmaning av Marlene att jag skulle äta en hel sockermunk utan att slicka mig om läpparna, då skulle hon bjuda mig på en shot i baren sen... Sagt och gjort, I DID IT! :D Och shoten blev en sur/söt äppel-melon shot... smakade väl sådär.

Men summa kardemumma, en HELKUL kryssing, nog den roligaste jag åkt på faktiskt! Så nu vet jag vilka man ska åka med om man vill ha en SVIN kul upplevelse ;)
Och min Sirpa sviker aldrig, hon och jag var så finklädda och på samma partyhumör hela kvällen, vi dansade i 7 TIMMAR, med bara några få stop vid baren eller ute på däck för att få lite friskluft.
Lite synd var ju att Malin inte mådde nå bra, så hon låg i hytten hela kvällen. Men vi var i alla fall 4 stycken som gjorde Östersjön osäkert! ;)
Dagen efter tog vi det luuugnt, fick 4 timmars sömn åtminstone. En enkel frukost i kafeterian, och sen en LYX lunch på Food Garden. Mums och Mys!

Det blev dock inte så många bilder eftersom jag bara hade min mobil med mig. Men här är mina party pinglor i alla fall! :D Eva, Marlene och Siroa.


----------------------------------------------------------------------

Hur är det med Moa då kan man undra sig?
Hon mår bra! Blev lite förkyld nu igen bara, hostar mycket så fort hon inte får hostmedicin, och näsan rinner. Men hennes energi är ju den samma! Hon är så himla söt! Jag älskar den här tiden som vi är inne i nu, hon lär sig å mycket nya saker hela tiden. Nu kan hon t.ex. klä av sig alla sina kläder själv, och hon börjar snart få kläm på att få på sig sina kläder själv också. Hon "leker" mer nu än vad hon gjorde förr, hon liksom använder sin fantasi när hon leker med sina nallar, dom skall bytas blöja på och äta mat och sova osv. Och hon lagar mat till dom. Hahaha. Jag tror nog att hennes 2 års present som vi köpt kommer bli helt fantastiskt bra!

Hon har dock haft nattskräck, eller vad det nu är, två nätter denna vecka. Och varje natt har hon vaknat prick klockan 3. Jag tar henne då till våran säng och försöker få henne att somna om, och det gör hon, så länge hon får ligga PÅ mig och gärna hud mot hud. Det är JÄTTE MYSIGT!!! Så egentligen skulle jag inte klagat, men tycker ändå synd om henne som vaknar i panik och är jätte ledsen :( Dessutom har jag missat körningar i skolan p.g.a. detta, somnar Moa klockan 5 så låter jag henne sova till 9 i alla fall. Så vi får lite "sovmorgon" båda två. Men då som sagt så missar jag första lektionen på dagen i skolan. I fredags var jag hemma med henne helt och hållet. Hon var ju så förkyld och så vaknade hon på natten igen. Så vi tog en extra helgdag :)

Jo förresten, hon var extra inovativ härom dagen... hon tyckte vårat vardagsrumsbord var lite tråkigt, så hon gjorde sin egen styling på det hela.... Vi märkte sen att hon gjort samma sak på vårt vitrinskåp OCH på sin sovrumsdörr!!

Tada! Titta så vackert! Hon har använt sig av en svart färgpenna... inte tusch som tur är! :) Tjusigt!



Och här sitter hon i mitt knä, på väg till dagis en vanlig vardagsmorgon. Jag köpte en jätte söt mössa till henne på kryssningen, och den gillar hon skarpt!


--------------------------------------------------------------------

Igår hade vi vår MYSFEST hemma hos oss. Moa var/är hos farmor och farfar och har det trevligt så länge.
Guuuud vad vi skrattade igår alltså, jag vet inte vad som flugit i oss (förutom 1 liter Bayleys kanske....) Hahahaha. Vi körde i alla fall lite sällskapsspel och "Jag har aldrig", sen dansade vi lite snyggt i våra One Piece, jag och Biggan åtminstone! Oh gud vad vi skrattade och hade det bara aldeles, aldeles... UNDERBART! :)






När jag och Lindah var på stan för ett tag sen så hittade vi några JÄTTE ROLIGA papp-muggar, och DOM bara MÅSTE användas en kväll som denna! ÅÅÅ SOM VI SKRATTADE! HAHAHAHA.
(Personligen så tycker jag att jag är pappa upp i dagen med denna mugg) Hihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0