Valborg + Måndag

Vi hade en jätte mysig och lugn Valborg. Vi åt Max till lunch innan vi åkte till Ramnäs. Moa åt en halv liten pommes, 2 nuggets och lite äppeljuice. Sen kom en stor TIGER dit också! Den tyckte hon va jätte intressant, hon ville självklart pussa den som hon gör med alla sina gossedjur hemma. Haha. Jag trodde hon skulle bli rädd, men icke då.

Sen väl i Ramnäs så skulle det fixs och donas med mat och dukning, sen kom familjen Lindvall dit också :)
Vi åt grillat, med potatisgratäng + potatissallad mm. Det var gott, första grillade maten för oss ju!

Sen tog vi en promenad för att barnen skulle få springa av sig lite, och det gjorde dom också!
Vi åt tårta eftersom pappa fyllt år tidigare under veckan, Moa tyckte det va för sött, precis som mig ;)

Klockan 19.30 tändes maj-brasan vid annehillsparken i Ramnäs. Det var mysigt att ta det lugnt där. Träffade även Carro! En gammal klasskompis från femman till nian, hur kul som helst! Hon var precis sig lik, vi skrattade ihop likadant som förr, haha!

Moa var vaken ända till 22:15!!!! Hon vägrade att sova innan. Men sen gick min pappa och Moa och la sig tillsammans, när jag gick dit 10 min senare så sov dom tung båda två, och höll om varandra! Hur gulligt som helst! Moa är helt fäst vid morfar, det är verkligen HAN som gäller om han är i närheten. Haha.



--------------------------------------------------------------------------------

Idag när jag vaknade så mådde jag INTE BRA! Det gör jag inte nu heller. Jag har ont i halsen, ont i bihålorna, näsan rinner och så hostar jag en hel del. Fan. Har inte tid att bli sjuk "igen".

Men Sirpa och Daniel var hostiga när vi firade Valborg, och Daniel glömde hålla för munnen några gånger när han hostade. En gång fick jag allt i ansiktet när jag skulle hjälpa honom med jackan, haha! Så kan det gå!
Men jag frös en hel del när vi var vid maj-brasan också, ingen bra kombination!

Men idag har jag hemstudier, så måste göra min del av Lektion 4, om Mänskligt beteénde, grupptryck, och stress i trafiken. Det är helt enkelt ett MÅSTE! Men får se hur det går, och får se om jag ska till skolan imorgon :(

Kommentarer
Postat av: Syster-Yster

Vad mysigt det lät i Ramnäs. Vi hade det oxå mysigt. Var hos ett par grannar som hade sin premiär på grillen för i år, men vi som sagt grillar ju mestadels vintertid så vi hade med oss lite annat. Fast vi använde grillen oxå förståss. Sen var det ju Speedway GP`s första deltävling för säsongen så grabbarna tittade på det medan vi tjejer busade och lekte "speedway" runt parkeringen uppe vid skolan med alla barnen. Gud va alla blev trötta. efter lite raketer och en mini brasa så bar det av hemmåt.

Jonte har ju haft nån bihåle grej nu i över en månad som han inte blir av med. Har fått en massa mediciner men vill inte ge med sig. Ska iväg nu igen för 3:e gången och fixa mediciner. Hoppas du blir bra snart så du kan plugga vidare.

Kraaam

2011-05-03 @ 06:56:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0