Sovit som en prinsessa!

Jag har verkligen sovit gott inatt, dock bara 7 timmar, men 7 timmar OAVBRUTET! Jag vaknade inte en enda gång och hörde inte ens när Zsolt gick till jobbet.
Och jag har haft sömnproblem sen jag gick i 9:an, jag vaknar minst 3 ggr varje natt, ibland vaknar jag så fort Zsolt eller jag vänder på sig :S
Så att få sova 7 timmar i sträck känns jätte konstigt, men underbart!
Det kanske kan ha att göra med guldmedaljen igår, att man sov som en prinsessa :P haha. Eller kanske bara bristen på sömn i helgen??

I fredags var jag ute med klassen, kul som vanligt! Vi åt lite smått och gott hos Maria och spelade spel. Sen var det av till krogen. Träffade t.om. en gammal vän som jag inte pratat med på 3 år, av olika anledningar, men nu är det glömt och lagt bakom oss... BARA 3 ÅR SENARE!!! HAHAHA! Outreageous!
Sen gick jag på efterfest, lite oplanerat, och ganska dumt. Jag va väl hemma runt halv fyra tror jag :S Zsolt va väl lagom glad. Men det fick jag gottgöra :P

I Lördags fixade och trixade vi hela dagen, på eftermiddagen lämnade vi Moa till Vallby, och sen åkte vi och grillade med Brigita, Christian m.fl. Det va Lindah som fyllde år t.om! Hon fick en bukett rosa rosor av oss.
Vi åt grillat, spelade kubb och sen gick vi inomhus och körde nåt sällskapsspel, det va kul! Vi tog taxi hem, och kom väl hem runt 3. Sent igen....

Sen vaknade vi faktiskt klockan 9 och tittade på reprisen av Eurovision Song Contest. Irland ÄGDE ju hela jävla Europa, men alla mesar röstade på SKIT AZERBAJIAN! Nej.. jag står fast vid min teori att allt är uppgjort i förväg. För det är alltid skit låtar som vinner, och länder som inte varit "värdländer" på länge/aldrig.

När vi kollat färdigt på det så åkte vi till Erikslund och shoppade lite :D
Vi köpte lite leksaker till Moa, hundar av plast för att vara mer exakt :P Hon gillar ju hundar så mycket.
Sen köpte jag och Zsolt varsina solglasögon. Han köpte även lite strumpor och jag köpte en top. ÄNTLIGEN ska han sluta använda tubsockor, HALLELULJA! Så nu slipper jag gå runt och plocka strumpludd hela dagarna. Haha.

Sen köpte vi skor till hela famljen. Jag fick ett par tjusiga sommar sandaler med remmar och blommor på, med lagom liten klack. Zsolt köpte två par tygskor nu till sommaren, och Moa fick ett par blommiga tygskor och ett par rosa "foppa-tofflor". Hon bara ÄLSKAR sina nya skor!
Hon vlle t.om ta på sig dom imorse till dagis, men det fick hon ju inte. Onödigt att leka i sandlådan med helt nya skor.



Moa va jätte glad och pigg imorse, även fast hon kom i säng ganska sent igår, runt klockan 21.
Hon va jätte glad när jag lämnade henne vid dörren till dagis, för hon skulle ju få sätta sig och äta frukost!

Idag börjar jag klockan 12:40 som vanligt på måndagar. Jag ser verkligen fram emot att gå till skolan igen, jag har ju varit hemma i typ 2 veckor! Och nu är det bara 2 veckor kvar, sen har jag sommarlov! :D Och då ska jag och Moa vara hemma tillsammans heeeeeela veckorna i 2 månader! Undrar vad vi ska hitta på varje dag, hehe. Men då har vi tid att åka runt och hälsa på folk, eller gå och bada, eller gå till busborgen. Härligt!

Nu ska jag få i mig lite frukost.
Undrar om jag ska nöja mig med uppsatt hår idag eller om jag orkar ställa mig och greja... det visar sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0