Lördag Söndag Måndag!

I Lördags var det dags för lite fest igen. Denna gång med min syster och hennes man, min bror och hans tjej, och 4 vänner till.
Vi åkte med Moa till Ramnäs, där skulle hon vara under natten, tallsammans med sina 2 kusiner som hon tycler så mycket om!

Vi åkte hem till oss, med Sirpa och Christer med i bagaget, och gjorde oss i ordning och lyssnade på musik och jag tog nåt glas rosé och två smirnoff ice :)
SEN var det äntligen dags att ta taxi ner på stan för att äta middag, det blev Tabazco denna gång. Mumsigt var det! Jag och Zsolt tog båda oxfilé, inte ofta man äter det ju!

Efter det hade vi lite över innan bowlingen, så då satte vi oss på uteserveringen på Bill o Bob, jag tog lite Baileys :P
Sen blev det BOWLING! Gick väl sisådär för mig, men för Zsolt gick det som en dans! Synd bara att han inte var med i mitt lag ;P Jag hade Christer, brorsan, Helena och Tomas i mitt lag. Christer var dock skit duktig som vanligt och han vann hela skiten.
Vi bowlade i hela 2 timmar, tiden gick ju super fort.

Efter det gick 6 av oss vidare till Blue Moon Bar! Vi var där ca 2 timmar. Dansade, drack och minglade, sen kände vi att vi dansat av oss ganska bra, så vi gick klockan 1 så slapp vi köa! Det blev fyllemat XXL på Saffets. Jag åt skamligt många Mozzarellasticks eeuuww. Hade aldrig kunnat äta så mycket om jag inte varit full. Men Zsolt skulle självklart vara värst, han har ingen botten när han har druckit alkohol! Han åt en stor kebabtallrik, 4 chillicheese bollar och 9 mozzarellasticks!!!!! Han somnade ganska bra när vi kom hem kan jag säga ;)


     
Lite bilder från kvällen. (klicka för förstoring)
-----------------------------------------------------------------------


På söndagen vaknade vi tidigt som vanligt. Sirpa och Christer tog en lång promenad till Hälla och tillbaka. Jag och Zsolt låg och drog oss i sängen ett tag men sen gick vi också på promenad.
Runt klockan 14 åkte vi sedan till Ramnäs för att hämta våra små barn!

Moa hade inte sovit så bra tydligen, hon hade hostat, men som tur var så hade vi glömt Moas hostmedicin där för länge sen, så mummu kunde ge henne det mitt i natten. Då sov hon mycket bättre.
Men morfar berättade att Moa varit väldigt avundsjuk på sina kusiner om dom mysat med HENNES mormor och morfar. Hon har inte lärt sig att dela med sig än, hehe. Plutten!

Vi åkte då hem till familjen Lindvall och grillade korv, hemskt härligt väder var det ute! Moa åkte rutschkana och hoppade på studsmatta, hon lyckades även sova en liten lur också innan som tur va.

Mätta och belåtna åkte vi till Vallby, så Moa skulle få se sin farmor och farfar. Vi blev bjudna på Plasma tårta och Moa åt en STOR bit! Visserligen tog det 2 timmar för henne att gå runt och småäta på den, men hon ville ha hela i alla fall. Haha.

När vi till sist kom hem, hela familjen igen, så busade vi lite med Moa, men ganska snabbt var det läggdags för henne. Sen kom jag på att varken jag eller Zsolt hade någon matlåda till måndagen. Så det var bara att ställa sig och göra kycklingsallad klockan 21 på kvällen.
Sen kollade vi på film, vi hade hyrt en när vi va på promenad tidigare under dagen. Den va väl ganska bra, men ingen jätte hit. "Percy Jackson nåntingnånting" hette den. Handlade om nån grabb som är halvgud, hans pappa var tydligen Poseidon. Coolt.

-------------------------------------------------------

Moa sov inte så bra inatt, hostade lite, gnällde lite och är väldigt snorig fortfarande. Så jag bestämde mig för att vara hemma med henne idag. Vi har varit ute och gått/lekt och tittat på massa hundar i 1½ timme. Sen lagade jag lunch till henne och nu sover hon så sött.

Jag ska väl ta tag i lite skolarbete som jag halkat efter med. Var ju sjuk själv hela förra veckan :/ Men det löser sig, det gör det oftast för mig!

I eftermiddag när Zsolt kommer hem ska jag åka och hämta ett litet paket... med kläder till Moa! (och en klänning till mig). Alltid lika kul. Men nu är det det sista paketet. För på sommaren är det skönt att gå på stan och titta kläder istället :)

Nej, skolarbete va det ja...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0