Svart golv???

Nu börjar vi väl ändå se slutet av tunneln snart... alltså sjukdomstunneln.
Moa är BETYDLIGT piggare, och förutom att näsan rinner lite och att hon hostar när hon blir lite överansträngd så är hon precis som vanliga Moa. Väldigt busig och uppåt, äntligen! :D
Själv så har jag inte så mycket energi om dagarna. Jag skulle nog vara piggare om jag tog en tupplur på 2 timmar, precis som Moa, men jag klarar inte av att sova när det är mitt på dagen.

I morse kom en kille och la in det nya golvet, SVART! :D Vi blev lite fundersamma när han tog fram golv-proverna och det fanns ett svart golv att välja på... Det är ju ett annat företag som Bovista har hyrt in för att underlätta arbetet för sig själva... och mycket riktigt. Fastighetsskötaren var här idag för att hjälpa oss med ugnen, och han reagerade lite på det SVARTA golvet. Hahahaha!
Han förklarade att det inte riktigt var vad Bovista brukar erbjuda som standard golv, men att företaget dom hyrt in antagligen hade den i sitt sortiment. Men det va ju bara för honom att gilla läget, golvet ligger ju där på plats redan, limmat och klart. (Laminat) Dumt av dom att inte prata ihop sig innan dom slänger massa golv-prover i händerna på oss. Haha!
Vi ska få nya golvlister också, dom skulle ha kommit idag, men dom kom aldrig. Han plingar väl på klockan 7 imorgon bitti igen :S
Hehe. Han kom hit klockan 7 i morse också, och började slipa och dammsuga och dona, men Moa vaknade inte! Hahaha, hon ville ha rejäl sovmorgon så hon vaknade klockan 9.

Idag har jag för övrigt tagit mig till affären för att köpa ingredienser till Lasagne som Zsolt ville tillaga. Väl inne på Willys hann jag knappt plocka åt mig första varan innan jag fick en sån där host-attack! Fy fan. Inget vatten hade jag med mig heller. Så det var ju bara att försöka hosta ur mig så gott jag kunde och grabba åt mig alla grejerna och springa ut till bilen. Hatar när det blir så när man går i affären och inte känner sig helt 100. Saatana.

Dessutom har jag pluggat idag, herregud vad min snoriga sjuka hjärna går på högvarv och övertid kan jag säga! Jag är helt slut i huvudet efter att jag läst 1 sida ur boken. Ändå har jag läst typ 30 sidor och skrivit sammanfattning och reflektion på det! Mama mia. Det värsta är att jag inte kan vila upp mig imorgon heller, för jag har massor med skolarbete kvar. Men själva skolan och klassrummet, det får vänta till åtminstone fredag, eller kanske t.om. måndag.

Som tur är så har Zsolt varit ett himla bra stöd under denna vecka, han har städat och tagit hand om Moa medan jag har varit sjuk. Sjukt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0