Sjuka hela helgen

Denna helg har väl varit lite sisådär. Moa har haft feber hela lördagen, (och torsdagen) men idag verkar hon slippa febern i alla fall. Nu har hon bara hostan och den rinnande näsan kvar, och den dåliga aptiten. Om hostan blir värre och om hon får sådär hög feber igen så åker vi till läkaren så dom får kolla läget med henne, för nu har det hållit i sig enda från onsdagen och sakta blivit värre.
Just nu sitter hon i ett bad, hon råkade kräkas lite när hon hostade så mycket, lilla plutten.

Jag har också hosta, och problem med luftrören. Dessutom har jag nåt i magen, jag mår jätte illa efter att jag ätit något, och det liksom ilar eller bränner vid magmunnen, sen sprider det sig som ett bälte runt hela ryggen och magen på samma ställe. Jag har nog magsår eller magkatarr :/ Måste till läkaren om det inte blir bättre. Får väl leva på yoghurt en vecka framåt. Billigt och slimmande :D Haha, neeee.

Det mest typiska är ju att man missar så mycket kul när man är sjuk!
Igår ville Sirpa och Robin att vi skulle komma och busa på busborgen! Det VILLE vi ju! Men vi va ju sjuka :(
Idag ringde Satu, hon och familjen ville komma och hälsa på! Men vi va ju sjuka :(

Men vi har fått nånting gjort i alla fall, igår var vi och storhandlade. Moa lämnade vi hos farmor så att hon skulle slippa allt stim i affären, dessutom hade hon ju feber. Men vi va tvungna att storhandla igår, trots att jag också var sjuk. Men det gick bra. Det fanns mat i butiken ;) Hehe.
Hittade även ett gallonställ till Moa, för 199kr. Taget! Hon ska ju ha den på dagis.
Efter vi var och storhandlade så hyrde vi film. Hela 3 stycken! två av dom såg vi igår, dom SÖG. En film har vi kvar till idag, den som Zsolt valde. Den är säkert bäst av dom 3 vi hyrde. Typiskt, jag har börjat få otur med mitt filmväljande. Haha. 

Idag mår Moa som sagt bättre, eller febern är borta hittills i alla fall.
Zsolt är frisk än så länge, han ska iväg och träna idag, om jag känner att jag kan ta hand om Moa själv. Det är lite jobbigt att ta hand om ett sjukt barn när man själv är sjuk.

På måndag och tisdag har jag hemstudier, och tanken var ju att jag ska plugga och få en massa arbeten klara. Men om Moa är sjuk så vill jag ju inte att Zsolt stannar hemma och tar Vab, vi förlorar så himla mycket pengar på det, det räcker med att vi redan lever på 6 lax mindre i månaden! (tack vare att jag tar studielån, annars hade det varit KAOZ).
Och jag kommer inte få nåt gjort på dagen :/ Men jag får plugga på kvällen istället när Zsolt är hemma :) Men det blir fortfarande svårt att plugga när man själv inte mår bra heller.

Men nej, nu ska jag sluta klaga. Det finns dom som har sååååå mycket större problem än jag.
Japanerna t.ex! Stackars stackars människor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0