Trolles Trafikskola, Kläder, Bil??

Vi har lyckats hålla oss friska i två veckor nu. Men idag såg jag en lapp på dagis om att det går vattkoppor där nu :P Får väl se om Moa lyckas få det nu. Kan ju vara bra att ha det överstökat faktiskt, när hon är så liten och nu när Zsolt fr.om. imorgon kommer vara hemma hela dagarna i ca 2 veckor innan han börjar jobba :D Han slipper alltså det där jävla Jobbcentret äntligen! :P Haha.
Fast han brukar bli så himla lat och spelberoende när han är hemma. Går han till jobbcentret varje dag så är han iaf social när man kommer hem, och han har haft energi att göra lite saker hemma. Konstigt hur spel kan få någon så himla oengagerad i livet. Får väl se hur det går.

Imorgon ska jag ha en redovisning om Eco Driving i skolan :)
Och på måndag ska jag ha redovisning om valfritt ämne inom Trafiksäkerhet. Och jag valde "Barn i trafiken". Kändes ganska självklart :)
Jag kommer bl.a. ta upp i slutet av redovisningen om "Trolles trafikskola" som jag var med i när jag var liten. Hahaha, jag minns det som igår när jag kunde sitta och lyssna på dom där kassettbanden timma efter timma. Eller hur Satu?! Riktig bra grejer, man lärde sig om trafik samtidigt som man hade kul! Tyvärr lades det ner 2001, men de gamla kassettbanden har dom fört över på cd-skivor som man kan köpa på NTFs hemsida! Det ska jag göra till Moa sen! :D
Redovisningsmaterialet är redan klart, gud så skönt!

Har beställd lite kläder från hm till hela familjen. Det är ju så kul, och så billigt :P Det blir mest sommarkläder till alla, och ett par jeans till mig. Ursch, jag bävar mig för att köpa jeans. Men hoppas det blir bra :)

"Prisa gud, här kommer skatteåterbäringen!" - Broder Tuck i Robin Hood :D
Ja, jag får ju en liten slant, men Zsolt får en lite större slant. Det kommer sitta fint, nu när vi kommer behöva spara pengar till en till bil. Om jag ska pendla till Solna varje dag framöver om jag får jobb där efter praktiken, och Zsolt ska skaffa nytt körkort så kommer det inte funka med en bil. Det visar sig :) Men lika bra att börja spara nu, *puh* vi som är så dåliga på det! :S
(Ja, jag ska göra 15 veckors praktik på Rembjers trafikskola i Solna. Ska bli riktigt roligt för dom verkar skit trevliga och angelägna om att dom vill ha mig där!)

Jag och min Moa.
(Javisst ja, glömde nämna att jag börjat färga håret ljusare igen. Snart sommar ju!)


Kommentarer
Postat av: Syster-Yster

Jo du det kommer jag så väl ihåg. "Appråpå"!! Satt idag och pratade med mamma om "SuperTed" om du minns honom ;)

Hon stickade ju en sån fin tröja till Unto när han va liten och jag undrade vart den tagit vägen, ingen som vet.



Hon följde med till ortopeden när Jerry blev av med sitt gips idag. Han badade i 2 timmar!!! Har ju saknat det i en hel månad. Fast gå vill han inte, fast han sprungit omkring som en galning med gipset. HIHIHI



Kul med praktik. Jag ska iväg på intervju på onsdag till STOCKHOLM. Hoppas Hoppas. Ska få åka tåg, inte gjort det på 4 år. Kul.

Nyfikna sonen Sebban står bakom ryggen o kikar. Så dags att lägga honom för 111:e gången denna kväll. Skola imorgon ju.

Kraaam



2011-03-31 @ 21:24:06
Postat av: Sindra

Söt bild.

2011-05-02 @ 13:09:07
URL: http://trafikskola-i-karlstad.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0