Turbo, Cirkus, Snooze, klänning?

Oj oj, har inte tagit mig tid att uppdatera på ett tag nu.
Låt se vad som hänt...

I skolan jobbar jag bl.a. med ett grupparbete. Jag har fått i uppgift att skriva om olika miljövänligare alternativ till bensin/dieselmotorer, och så ska jag dessutom skriva om Turbo och Kompressor. Det är skit intressant så tiden bara flyger förbi i klassrummet!
Det mest spännande är att ALLT som vi skriver ner och tycker är "viktigt" ska vi sedan förmedla till resten av klassen, i form av att hålla en lektion på 60 min, och lära dom allt om vårat område, som då är motorer/bränsle/Turbo/Kompressor. Det kan ju gå precis huuuur som helst, men vi ska göra vårt bästa!
Och efter det så ska alla gruppers material slås ihop och bilda ett slutgiltigt prov i Fordonskunskap. Alla grupper har ju ett eget område att utforska. Det komemr som sagt att bli spännande! :D

Igår var jag ute med en del av klassen, blev bara 6 pers inklusive mig, men det blev ju skoj det med :D Alla "gamlingar" hade annat för sig tydligen :P Höhö
Vi bowlade på Strike och drack lite drinkar, sen gick vi till Tabasco och åt lite Tapas och drack vin och småpratade till midnatt. Men det roliga tog inte slut där, 3 av oss fortsatte till Cirkus och där fortsatte även småpratet. Jag kom hem strax innan klockan 2 inatt. Det var ju en skit kul kväll, men nästa gång får vi väl ta och spela Boule eller Bingo så resten av klassen följer med också! :D Haha

Idag är jag ledig från skolan, det är planeringsdag för lärarna. Inte fy skam inte!
Men jag har varit vaken sedan 6 imorse (inte mer än 4 timmars sömn inatt alltså!!), Moa skulle vara på dagis vid 7, och jag skulle möta upp Alexandra för att åka till Carlforska och busa lite för en tjej som fyller 18 idag. Vi satte upp massa lappar och "fula" bilder på henne över hela skolan och satte upp ett lakan som Alexandra skrivit nån gratulation på eller nåt. Det va ju faktiskt en rolig start på dagen :)

Zsolt försov sig idag, så han är hemma fortfarande. Hans icke frivilliga Snooze knapp på larmet ville inte hjälpa honom idag (alltså JAG). Så han fick klara sig bäst fan han ville. Och det gick ju som det gick, som vanligt! *suck*. Det finns ju inget mer irriterande än folk som tar en för givet hela dagarna, så ibland får man faktiskt påpeka det och göra uppror!

Moa ska hämtas från dagis klockan 14, Zsolt ska väl iväg runt klockan 13. Så jag tänkte ta igen några timmars sömn nu faktiskt, för ikväll ska jag ut med tjejerna på Konrad :D Så från att Zsolt kommer hem klockan 16 så blir det full fart med att duscha och fixa och trixa med hår och kläder mm. Jag har fortfarande inte bestämt mig vad jag ska ha på mig :S Klänning eller något varmare? Det är frågan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0