Vovve, pizza, plugga

Igår åkte vi iväg mot Sala. Vi hälsade på Zsolts farfar, men vi hann bara vara där typ 10 min :S
Sen åkte vi till Kumla Kyrkby och hälsade på Zsolts farbror med familj! Och det är alltid lika trevligt! Vi bjöds på mat och fika, och Moa fick bekanta sig med deras hund! Först var Moa lite försiktig med att röra hunden, men allt eftersom tiden gick så började hon klappa henne också! Hon matade t.om. henne med torrfoder ur handen! :D Zsolts farbror filmade det, och den filmen ska vi få hem sen :) "Moas första möte med hund". Hehe.
Men när klockan började bli mycket, och Moa blev jätte trött, så var hon inte snäll mot hunden längre! Hon drog henne i pälsen, typ vid nosen. Men vovven pep bara till lite, tills vi fick Moa att släppa! Där hade Moa tur kan jag säga! Andra hundar kanske hade sagt ifrån lite mer hårdhänt :S Nej, måste lära henne respekt mot djur precis som människor.

Sen åkte vi hemåt och det var dags för Moa att gå och lägga sig nästan direkt. Vi åkte först till Willys och köpte lite som vi behövde till kvällsmaten.
Moa hade ju bara sovit ca 30 min sammanlagt under hela dagen, men hon somnade förvånadsvärt fort. Annars brukar det bli mer kompicerat om hon är övertrött och sovit dåligt under dagen!
Efter att plutten somnat så gjorde vi hemmagjord pizza!!! :D Jag hade tomatsås, köttfärs, ost, mozzarella och oregano på min. Zsolt hade champinjoner, skinka, ost och MASSOR med tjocka skivor av mozzarella :P Hehe.
Hemmagjord pizza är så himla mättande, så vi har ju hälften kvar till idag. Mumsig lunch!

Idag har jag tänkt att bara "vara". Skönt att vila upp sig inför nästa skolvecka! För då börjar vi 2 nya kurser plus att vi har redovisningen imorgon. Javisst ja, måste ju kolla igenom power point presentationen och komma på nåt bra att säga. Men imorgon börjar jag inte förns 12:40, så då hinner jag plugga innan det, när Moa lämnats på dagis :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oh de hade ju jag velat sett ju =( Måste få se filmen någon gång :D



Tur att vovven är snäll, eller jag hoppas hon var snäll iaf :P

2011-01-23 @ 22:29:52
URL: http://bigiboop.blogg.se/
Postat av: Syster-Yster

Ja det är tur att vissa hundar är snälla. Har en på gatan här hemma som ALLA säger att den ska man passa sig för. Så när farbrorn kommer gåendes tittar man extra noga var Jerry håller, hus för han ÄR ju hund tokig som bara den och tror att ALLA är snälla hundar. Håller på att baka bullar och n....bollar. Sebban har beställt det till skolresan imorgon. Så bara att sätta igång. Fast ledig idag ju. Kraaam

2011-01-24 @ 13:57:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0