Inskolning börjar!

Vilken dag!

För det första så har jag mensvärk, kort och gott.
För det andra så sov jag dåligt inatt och drömde massa mardrömmar. Pyton!

Men vi har ändå hållit igång hela dagen.
Det började med att jag fick bli sur på Zsolt för att han vägrade kliva upp ur sängen. Klockan 9 skulle vi vara på Moas dagis ju! Och vi hann precis, tror vi var 1 minut sena eller nåt.
Det var ett bra samtal där vi fick svar på våra frågor och även personalen fick svar på sina frågor. Moa gick runt och utforskade varje vrå och hittade redan några favoritleksaker.
Imorgon ska vi dit samma tid och då ska vi göra ett kollage med bilder till Moa!

Efter dagismötet åkte vi till Volvo på Tunby, där lämnade vi in bilen för byte av kammremsgivaren, tog väl lite över 1 timme allt som allt. Moa var så snäll och duktig inne på Bilias lilla café, så tiden gick jätte fort.
Efter det åkte vi till Ikea för att äta lunch och köpa lite nödvändigheter.
Jag åt kyckling (förstås), Moa åt nästan en hel meny med köttbullar & mos! Zsolt åt samma som Moa. Gott!
Sen köpte vi det välbehövliga dörrstoppet! Moa ska ju stänga in sig på sitt rum hela tiden, men hon vet ju inte än hur man öppnar dörren igen. Eller, hon VET ju, men hon når inte upp!
Och så köpte vi nya gardiner till vardagsrummet och bordstabletter till köket.
Jag sprang in en snabbis på Ica Nazi (haha) också, för att köpa en kallender för 2011 och märkpennor! Måste ju märka Moas kläder och prylar som hon ska ha på dagis! :)

Igår var förresten Familjen Larsson här och hälsade på, allihop! Det ver jätte trevligt, och det tyckte Moa med. Det händer ju inte så ofta att hon träffar sina kusiner från västerfärnebo, hon träffar ju sura-pojkarna oftare, men hon trivdes bra med att dom hälsade på i alla fall. Mest gillade hon nog Jonte, den roliga "dagisfröken-Jonte". Haha!

Nu ska jag fixa och dona lite, får se om vi tar en promenad sen, fast handla behövs inte för vi gick till Willys igår. Men det vore skänt att gå ut en sväng, men det är så himla HALT UTE :S

Kommentarer
Postat av: Syster-Yster

Jag brukar oxå ha världens mardrömmar när jag har röda dagarna, så där är nog vi lika. ;)

Det kommer nog att gå jätte bra på dagis. Moa är ju en social och framåt tjej. Det märkte vi när vi var där i Söndags.

Jo Jonte tyckte det var kul att busa med Moa. Det har ju oftast varit vissa morföräldrar ;) där samtidigt som Jonte förut, så han har inte haft den möjligheten att busa med henne. Hon är ju sååå social när inte dom är med, och en helt annan tjej med dom med, det har ju som sagt inte Jonte märkt på samma sätt som jag. Hoppas vi ses snart igen.

Jo Dennis är jätte nöjd med sina fingerboards. Han är såååå försiktig med dom och lånar inte ut dom till lillbrorsn så gärna, för han kan ju ta sönder dom. Han sitter och bygger ihop ramper och hoppar och visar hur man gör 180`s och 360`s. Får låna storebrorsans ramper och pooler oxå, fast inte så mycket som han skulle vilja, så därav att han bygger egna. Påhittig är han.

Kraaam

2011-01-12 @ 11:21:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0