Sista dagen år 2010!

Ja, nyårsfesten/födelsedagsfesten blev en succé!
Först vill jag tacka ALLA gäster som kom och ville fira in det nya året hemma hos oss. Och så vill jag tacka min syster och hennes familj som tog hand om Moa och gav henne en fantastisk nyårsafton!
Men jag tar det från början...

Det första som skulle ordnas när jag klev upp var ju att mysa med Moa och packa hennes saker. Jag hann dessutom med att fixa mitt hår redan innan klockan 12, vilket underlättade för resten av dagen kan jag säga! Moa är så van vid att jag står vid spegeln och håller på med håret, så hon sitter bredvid och leker och pratar med mig nästan hela tiden, håller mig sällskap liksom. Gulligt!
Moa följde självmant med min syster och company när dom kom för att hämta upp henne. Dom skulle åka och äta på restaurang av något slag. Och till kvällen skulle Moa få 3 rätters middag som bestog av skagen-toast, fläskfilé med potatisgratäng och grönsaker, och pannacotta gjord på vit choklad! mmmm mumma!

Själv så åt jag bara 9 bitars nuggets meny från Max, på heeeela dagen! Jag lyckades svänga förbi och handla mat till både mig och Zsolt när jag hämtade smörgåstårtorna som vi hade beställt. Jag var ju dessutom tvungen att åka till Ramnäs för att hämta minneskortet till kameran som jag glömt där, och redan åkt en gång tidigare för att hämta :( Trött man blir på sig själv ibland.
Och HALT SOM F*N var det ute på vägarna, så pendlade mellan 70 och 85 hela vägen till Ramnäs, det tog ju sin tid! Så jag brände ca 2 timmar igår på att åka i bilen hit och dit. Därav TUR att jag hade fixat håret innan.

Men jag var inte alls stressad igår faktiskt. För Zsolt gjorde det som jag sa åt honom att göra, utan att jag behövde "påminna" honom (aka TJATA). Så det var jätte skönt!
Jag kunde klä på mig och sminka mig ett bra tag när jag kom hem. Dessutom dekorera och duka fram glas och tallrikar mm i lugn och ro.

Den första gästen som anlände var Attila, han kom förbi en liten sväng innan han skulle vidare, KUL!
Sen kom Brigita och Christian som planerat, och sen ramlade resten in lite då och då. Till slut var väl alla samlade och smörgåstårtorna kom fram. Shit vad hungrig jag var :S och smörgåstårta tycker jag ju inte om, och chips får jag inte äta :( Så jag fick gå hungrig.
Men det fanns ju tillräkligt med drickbart iaf! oj oj oj. Det fanns det verkligen!
Först och främst så köpte ju jag 5 flaskor Asti Cinzano, och så hade vi ALLT som vi köpte på kryssningen, men vi dukade inte ens fram hälften :S Sen kom ju alla andra OCKSÅ med massa dryck som det bjöds häftigt på vill jag säga! Sen hade vi ju värstingen, Ungraren Tibor, som hade med sig bl.a. en låda med 24st småflaskor med "candy-shots". Jag tog väl 3 stycken tror jag :S Dom var ju goda!
Sen drack jag väl en hel flaska Asti själv, och 3 glas baileys och 4 koskenkorva drinkar på burk, och 3 tequila rose shots! Men jag mådde jätte bra! Och det gör jag även idag, dagen efter. Helt otroligt! Men jag kände efter under kvällen vad min kropp tålde, och den tålde rejält mycket igår. Sen fanns det ju dom som inte tänkte efter i tid... en filur hamnade nämligen på golvet i vårat kök med en hink bredvid. Han låg kvar där resten av natten. Haha.

Vi körde lite kortspel, charader, Lips och "jag har aldrig" under kvällen. Det var skit trevligt!

Vi gick ut runt 23:45 för att se på reketerna. Vi hade köpt 4pack med små fonrtäner, och en stor tårta med 104 skott. Vi skålade och tjoade rätt så länge, jag tyckte det var skit skönt att komma ut och få lite frisk luft!
Sen gick vi in och fortsatte ett tag.
Sen bar det av till Bäckby, där Brigitas föräldrar hade fest i någon lokal tillsammans med andra ungerska familjer. Det var skit kul där! Jag gillar att dansa till deras musik och låtsas som om jag kan texten, dansstegen och refrängen sitter som en smäck efter nån minut ;P
Och där fanns det MAT som jag tyckte om! Men jag hann bara äta en skiva vitlöksbröd innan jag for upp mot dansgolvet. Men men, man väljer ju sina prioriteringar.
Men sen fick vi lov att åka därfirfån ganska snart, för vi hade bara 1 chans att få skjuts hem, bäst att ta den istället för att gå från Bäckby till Vikäng.

När vi kom hem så kollade jag läget på filuren i köket, men han ville inte lägga sig på soffan istället. Så Zsolt hamnade på soffan, och jag fick hela sängen för mig själv. Perfekt! Zsolt snarkar så jävligt när han har druckit nämligen.

Nu sitter jag här, mätt i magen. Åt min första mat på 24 timmar! Den behövdes. Men Moa åt upp 1/3, hehe. Nu ligger hon och sover lite. Hon var jätte glad och pigg när Sirpa kom hem med henne. Moa hade haft en jätte bra nyårsafton, det märktes!
Zsolt sitter och spelar x-box med filuren. Haha!

Nu tänkte jag bjuda på ett bild-regn från igår. TUR att jag tg mig tiden att hämta minneskortet från Ramnäs!
Javisst ja! Jag är brunett nu. Jag gjorde en uppljusande färgning för nån dag sen, för att få bort det mesta av kopparfärgen. Sen i förrgår körde jag en guldbrun färg i hela håret, det blev jätte bra! Inte för ljust och inte för mörkt, utan helt perfekt! Det lilla röda som fanns kvar i håret lyser inte igenom heller, jätte bra!

(klicka för förstoring)
       
   
   


Kommentarer
Postat av: bigi

Tack själv för en riktigt rolig kväll!!! Hade as kul :D De blir en repris får vi hoppas om två veckor ;)



Jag hade tyvärr inte turen att må lika bra som du men de var de värt ;)

2011-01-02 @ 13:39:23
URL: http://bigiboop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0