fixa-fixa-dag

I morse åkte vi till dagis som vanligt :) Det går jätte bra för Moa! Jag lämnade henne själv där idag för första gången. Jag klädde på mig och ställde mig vid dörren, fröken Ida kom med Moa i famnen. Vi vinkade till varandra och Moa hade ett stort leende på läpparna när jag gick. Så det gick hur bra som helst! Jag fick höra att hon hade lekt vidare med både fröknarna och för sig själv, och var helt obekymrad över att jag inte var där längre. Kanon!
Nästa vecka är det ju Zsolt som tar över inskolningen, eftersom jag börjar skolan. Nu börjar jag bli riktigt nervös inför skolstarten :P Hehe. Mest nervös är jag över en viss kunskap som jag inte besitter så hemskt väl.... nämligen.... fickparkering! :S Jag har inte gjort det sen jag gick på gruvegårds trafikskola, mer än 3 år sen!

Efter dagiset idag åkte jag och Moa för att handla på Ica Maxi, blev mycket mjölk, frukt och grönsaker, så kassen vägde en hel del! :S (Det fick jag speciellt erfara senare när jag skulle bära upp en hal Moa i overall + Skötväskan + Handväskan + shoppingpåse + den tunga matkassen upp från parkeringen och hem! Det tog på krafterna.) 
Men, efter Ica Maxi så ringde mamma och ville möta oss inne på Hälla shopping. Så vi gick runt där inne ett tag, jag fick ett halsband av mamma ♥ Och så hittade jag en present till en som fyller år i helgen :)
Efter det åkte vi hem, jag lagade mat till familjen och efter det skulle Moa sova middag och då passade vi på att klä av granen, som var det sista av julen som fanns kvar! Sen dammsög jag hela hemmet, medan Zsolt spelade :P Hans hjärna kommer smälta ut ur öronen snart av allt spelande. Men men, det brukar bli så när han har vintervila från jobbet tyvärr :/

Men nu är han och tränar, jag har redan duschat och Moa sover. Jag tänkte dricka upp mitt te och stilla somna i soffan :) Skööönt. Zsolt väcker ju mig när han kommer hem vid 22.

Kommentarer
Postat av: bigi

haha jag tycker han var ganska rund om fötterna men ändå ganska ordentlig ;) Haha de var riktigt kul att träffa på er! Hoppas vi k an ses snart! Mamma och pappa vill komma över och gratta dig snart! Så hör av er till dem när ni har tid =)

2011-01-17 @ 22:52:52
URL: http://bigiboop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0