Burek, Solsidan, Barnstol

Igår kväll bestämde vi oss för att prova på att göra Burek! En god liten rulle som Zsolts mamma brukar göra, som säljs i butiker i Serbien.
Jag köpte trekantig filodeg, stekte köttfärs med riven lök, penslade degen med ägg, satte i köttfärsblandningen och rullade ihop alltihop! Penslade med ägg uppepå och in med det i ugnen.
MMMMMMMMMM vad gott det blev :D Vi åt upp nästan alla på en gång :P Hahaha! Men några finns kvar att avnjutas idag också.
Sen när vi satt och kollade på Solsidan så blev jag hemskt sugen på fruktsallad! Hade bara äpplen, honungsmelon och apelsiner hemma, så det fick duga!
Hahaha, önskar att det var min man "Älskling, du får handla så mycket du vill, men du kan väl bära in kassarna åtminstonde." *Katsching*

Just nu har Moa lämnats till dagis och jag ska plugga till presentationen som ska redovisas idag. Jag har pratat högt för mig själv några gången nu, så nu känns det som att det sitter rätt så bra :)

Jag ska äta lite lunch innan jag åker iväg till skolan, jag börjar ju inte förns klockan 12:40.
Efter skolan sen så ska jag skynda mig till Biltema för att köpa en barnstol till cykeln och en cykelhjälm till Moa :D När Zsolt ska hämta Moa från dagis senare i veckan så måste Moa sitta på cykeln :P Men han ska bara gå med cykeln, eftersom det är så halt fortfarande!

Kommentarer
Postat av: Syster-Yster

Jo solsidan är ju en av mina favvo serier. Brukar sitta och garva åt dom rätt så ofta...Kraaam

2011-01-24 @ 13:58:26
Postat av: Fredrika

Hej. Läste att du köpt trekantig filodeg.

Men pojkvän efterlyser detta, vart köpte du det? :)

2011-02-03 @ 17:03:06
URL: http://eddegirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0