Veckorna går så fort!

Nu är det redan Torsdag, och imorgon är sista skoldagen/dagisdagen för denna vecka! Det känns ju som om det nyss var helg, men det är ju en skön känsla :)

Idag hade vi Trafikförfattning, hela långa dagen! Men det gick skit fort tycker jag, man blir så insatt i det man håller på med, om man är tillräckligt intresserad, så tiden bara flyyyger iväg!
Nu har vi väl gått igenom kanske 30-40 sidor av den 1042 sidor tjocka boken om bl.a. trafikregler, körkortsregler, böter, föreskrifter, förordningar och nästan ALLT som rör trafik och fordon på väg! Det är jätte kul och intressant, och jag är så glad att jag valde att satsa på skolan nu, för det känns ju bara så 100% rätt för mig!
Och klassen är helbra, har hittat många nya, roliga vänner som också självklart bidrar till att dagarna går så fort.
Jag är mer än helnöjd med andra ord!

Ikväll ska Zsolt på träning igen, och jag ska plugga lite när Moa har nattats. Jag pluggade typ 1½ timme igår också, gjorde färdigt ett arbete om Vafab miljö och produktionen av biogas. Men idag fick vi ännu mer att skriva om, nu handlar det om Yrkespedagogik, alltså hur man blir en bra lärare, och DET är ju också självklart intressant som attan! Vi har ca 2-4 projekt och "läxor" igång samtidigt under en vecka, sedan ska allt antingen redovisas för klassen eller lämnas in skriftligt, oftast både och.

Moa har fått två till tänder, och har nu hela TIO stycken! :D Det går ju framåt för lilltjejen. Och så kan hon ju säga sitt eget namn nu också. Här är en lista på Moas ord som hon kan än så länge:

Titta
Där
Tack (eller tack tack)
Mamma
Mummu
Baba (pappa)
Moa

Men sen pratar hon ju nästan non-stop och säger MASSOR med fler ord, men som inte vi riktigt förstår!
Hon har börjat springa mer och mer också, och verkligen uttrycka sig för när hon vill busa, eller när hon vill mysa eller ta det lugnt. En härlig liten person det där! Älskar henne så ♥
Hoppas hon får plats på det dagiset vi sökt till efter semestertiderna, ett lite mindre dagis med mysigare miljö känns som ett bättre val för Moa. Där det finns lite mer harmoniska barn som inte behöver slåss var och varannan dag, och där det finns hälsosam mat! Det är även ett familjcooperativ, så att man får mer insikt och inflytande på dagiset, man känner sig nog tryggare över att lämna sitt barn på ett sånt dagis, skulle jag göra i alla fall. Så framtiden ser ju endast ljus ut för tillfället! HÄRLIGT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0