Miljö - VIKTIGT!

Den här veckan har jag lyckats komma med Moa i tid till dagis. Annars har vi alltid kommit tio minuter sent och då sitter alla andra barnen redan och äter frukost :P Men nu har hon varit där klockan 8:00 varje morgon! Det tar sig (som flickan sa). Haha!
Igår hade hon fått vara ute och lekt lite, men det hade väl gått sådär. Hon tycker inte om att gå med sina vinterskor på :S Hon har även varit lite gnälligare under dagarna denna vecka, men inte så konstigt ju! Hon åkte ju på stryk 2ggr förra veckan av någon dagiskompis :( Hon känner sig nog lite osäker just nu. Men det går nog över. Hon har i alla fall inte haft några problem med att bli lämnad där på morgonen. Hon vinkar bara, jätte glatt, och idag stängde hon t.om. dörren efter mig. Haha!

I skolan har det varit full fart! Men det känns fortfarande ovant att ha 2 timmars rast på en dag. Jag är van vid typ 1 timmes lunch när man jobbar, eller som på Max Hamburgerrestaurang, 30 min rast på en hel dag (!). Så rasterna, 2x30min + 1 tim lunch, känns väldigt långa :S Men det behövs nog också kan jag tro, hjärnan går ju på högvarv non-stop och tar in MASSOR med ny information, så det kan vara skönt att ta en ben- och hjärnsträckare!

Idag har vi påbörjat kursen Miljö, med Mats :D Haha, honom diggar jag! Och ett väldigt intressant ämne måste jag säga! ALLA i hela sverige borde gå en miljöutbildning, så att alla FATTAR vad vi egentligen gör med vår lilla värld, som våra barn och barnbarn ska vandra runt på i framtiden. KAN man köpa en miljöbil, så GÖR DET! Skit samma om den kostar en slant extra eller två, men det är väl "det stora hela" som räknas?? Att ni skall kunna andas ren luft och att varannat barn i nästa generation inte ska behöva gå runt med astma, och självklart vill man väl kunna dricka rent vatten ur kranen fortfarande, och bada i havet på sommaren?! Allt detta kommer att gå till det negativa om inget görs, NU!
Jag citerar Mats "-Vi har liksom inget val, det SKA ju bara göras!". Det finns ju konkreta bevis på att det skett stora förändringar på bara några få år, och det finns ingen chans att bara kunna sitta på arslet och leva lika "miljöfarligt" som i alla tider och hoppas på att "alla andra" sköter det istället. Nej! Det är individen själv som måste ta steget och visa ansvar! Sverige har hittills lyckats väldigt bra med klimatarbetet och framför allt utsläppen av koldioxid! Fler miljöbilar har sålts, och FLER SKA DET BLI! KOM IGEN NU! :D

Sen slutade vi ju före lunch, så jag sitter hemma och äter och sen tänkte jag jobba på vårat grupparbete.


Kommentarer
Postat av: Fredrika

Tack snälla, då ska jag dit och leta imorgon :)

2011-02-03 @ 20:28:55
URL: http://eddegirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0