Magsjuka lilla Moa

Igår kväll blev Moa magsjuk. Eller hon kräktes inte förens på kvällen i alla fall, men hon var lite hängig under hela dagen.
Jag hämtade henne runt klockan 9.30 på dagis för fröken ringde och sa att Moa inte var så pigg.

Men idag verkar Moa må lite bättre, men hon kräktes som sagt upp ALLT hon hade ätit under gårdagen, över mattan i vardagsrummet :) Men Zsolt var duktig och tvättade mattan på en gång och jag tog hand om Moa.
Stackars liten, hon blev chockad och rädd av att hon spydde så mycket. Det måste gjort ont i magen också, lilla vännen!!! :( Ursch vad jag tycker synd om henne när hon inte mår bra och inte är sitt vanliga jag.
Idag får hon vätskeersättning och fruktpuré och annat som hon tycker är gott. Men hon ska inte till dagis på hela resten av veckan såklart.

Det gick väl sådär med mitt pluggande igår. Har väl kommit halvvägs på min andra uppgift, det var ju lite distraherande att Moa kom hem och var sjuk, även om Zsolt kom hem och tog VAB så att jag skulle kunna plugga. Men man kan ju inte låta bli att hjälpa till när Moa behövde lite extra vård.

Idag har vi en och samma lektion hela långa dagen! Det är tungt och hjärnan vill strejka stup i ett. Men nu har vi lunch och hjärnan kan få en liten paus. Jag slutar 15:40, sen ska jag hem och mysa med min sjuka prinsessa!

Imorgon börjar vi 8.15 och går till 11.40 - Sweet!
Och på Måndag bär det av till Gbg där vi ska sova på vandrarhem och göra ett studiebesök på Volvo! :D
Det blir nog lite middag och utgång där på måndag kväll, trevligt med ny stad å allt!

Kommentarer
Postat av: Syster-Yster

Stackars henne. Vi har "bara" "snorförkylningar" som du kallar det. Men vi är ju ute i TIMMAR om dagarna för det är ju SÅÅÅÅ härligt väder, fast kallt, så inte konstigt om näsan rinner lite extra då. Du vet hur mina grabbar är, man får SLITA in dom om kvällarna. Fast det är jag bara glad för. För det vänder nog när dom kommer upp i åldrarna lite och vill bara sova och sitta framför datorn. Så passa på och låta dom va ute nu är mitt råd. Jo vi ska ju till Bjurs så då blir det ÄNNU svårare att få in dom. Men när dom väl är inne så slocknar dom direkt. Då får Jonte och jag lite tid för oss själva eller sitta hos grannen och spela lite TP eller Uno och ta en Captain Morgan ;)

Kraaam

2011-02-24 @ 21:00:03
Postat av: bigi

Usch stackars liten =( Jävla dagis =(

Hoppas att hon kryar på sig snart!!



Hoppsa även att du får det skoj i GBG :D

2011-02-24 @ 21:32:45
URL: http://bigiboop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0