Hemstudier!

Igår eftermiddag och hela dagen idag har vi hemstudier! Gud så bra! Synd bara om läraren som är sjuk :/ Hehe.
Vi har fått 2 ganska stora uppgifter, tycker jag, och dom måste ju göras ganska omgående. Då är det ju perfekt att jag har hela dagen på mig att fixa det :)
Man kom ju upp i bra tid också eftersom Moa skulle till dagis klockan 8. Lillplutten är lite snorig. Så jag sa att dom får höra av sig om hon börjar bli hängig eller varm, så kan jag hämta hem henne. Men hon var lika pigg och glad som vanligt imorse och igår kväll, så hoppas att det bara är "snorförkylning". För jag behöver verkligen denna dag för att plugga och få uppgifterna ur vägen!

När vi gick till bilen imorse låg det en gul, avlång liten lapp på vindrutan.
Böter!!!!
700????
på vår egen parkeringsplats????
Nä nä nä nä! Stopp på belägg!
Som tur var så kom en fastighetsägaren och såg vad som hade hänt, så han tog lappen och sa att han skulle fixa det :) Tur! Jag hade inte betalat ändå, för det ÄR VÅR PLATS, och har varit det i typ 1 år nu. Och 700 tyckte jag lät ovanligt mycket, brukar det inte vara 300??
Aja, det löser sig i alla fall. Vi hade INTE haft råd att lägga 700 på något så onödigt som böter just nu!

Nu ska jag komma igång med pluggandet, wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0