Höstterminen har startat!

Jag har nu gått två dagar in på den nya terminen i skolan. Och jag ser sååå fram emot v.37 när vi ska få sätta igång med våra egna körlektioner!
Hittills har vi börjat gå igenom alla övningarna, 1-9 skall vara färdigt denna vecka. Alltså t.ex. grunderna med bilen, växling, krypkörning, men också backning, parkering och viktigast av allt, GENOMSÖKNING :)
Ska bli skit kul att prova allt i praktiken i verkligheten. Härligt med trafiklärarutbildningen!! :D

Att gå upp på morgonen går bra, självklart när man är så motiverad. Jag går upp i lagom tid så att jag hinner väcka Moa, äta frukost, hitta kläder, sminka mig och fixa både mitt och Moas hår, och borsta tänderna såklart. Jag r förvånad över hur fort det gått att komma in i sina gamla rutiner, bara 2 dagar!

Nästa vecka har jag praktikveckan i Solna :S Jag är nervös... speciellt över Torsdagen/Fredagen. För Torsdag kväll är jag hemma ca kl.23. På fredagen måste jag åka hemifrån ca 05:15!! Fyyy faaan vad trött jag kommer vara. Ursch :( Och sen ska jag baka under helgen och gå på barnkalas. Oj oj oj säger jag bara.
Men jag har iaf beslutat att byta praktikplats när det gäller dom där 14 veckorna i Januari... det kommer inte funka att inte se Moa ALLS på vardagarna i hela 14 veckor! Nej...
Så jag väntar ju på svar från en trafiskola här i stan. 3 har redan tackat nej. Västerås suger!

Haha, jag satt igår och tittade på Svenska Hollywoodfruar. Maria Montazami tar ju priset.
Hon springer i en trapp med 1000 trappsteg för att träna sin rumpa. Hon möter en man som också springer där, i något snabbare takt än henne själv. Hon frågar honom hur många varv han tänkt springa. Han svarar då "I'm shooting for seven". Maria vänder sig då till kameran och säger "Ja, han skjuter för sju". (!!!!!)
Kvinnan har bott där i 25 år... hahahaha!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0