Praktiken, revisor

Wiie vad jag längtar till min praktik! Det gick jätte bra där igår, vägen dit gick ju sådär, det regnade så mycket så man inte såg någonting genom vindrutan :S Såg knappt om det fanns nån bil framför mig eller inte. Så jag körde 70 ett tag, på en 120-väg, var lite nojig över att få en bil i arslet. Men det gick ju bra!
Det var jätte lätt att hitta rätt, till Solna centrum, perfekt!

Jag fick träffa min handledare Anette, och skolchefen Lars. Samt några andra kollegor Misza och Bastar :) Alla var ju hur trevliga som helst, och det fanns alltid nära till skratt, det gillar jag!
Vi planerade tiderna för mitt schema vecka 35, dom verkade lite besvikna över att jag inte kan ha egna körlektioner än, men då har jag ju bara hunnit gå EN vecka i skolan, och är absolut inte redo för att sitta själv i bilen med elev.
Så jag kommer sitta i baksätet för det mesta. Plus att jag ska lära mig allt i receptionen. Hur man bokar in elever osv.
Chefen var väldigt sjysst, och tog hänsyn till att jag har barn och en bit att pendla varje dag.
Så måndagen går jag 10.45-17.55.
Tisdag och torsdag går jag 9.55-16.15, fast på eget initiativ så bestämde jag att jag stannar så att jag får vara med på teorilektioner båda kvällarna, och dom slutar klockan 21. Så jag kommer att vara hemma runt 23 dom kvällarna :(
Fredagen går jag 7-12:45 utan lunch! Det kommer bli tufft, kommer ha sååå ont huvudet känner jag på mig. Men jag måste följa min handledares schema, och hon bor ju i Solna så hon går ju hem och äter kl 12:15. Jag har ju dock säkert två timmars bilresa hem innan jag får äta, det är ju mitt i lunchrusningen på en fredag :/ Aja, detta schema gäller ju bara 1 vecka. Resterande 14 veckor efter årsskiftet hoppas jag på att få jobba 40 timmar på 4 dagar, så kan jag vara ledig antingen måndagen eller fredagen, hoppas dom går med på det.
Det tråkiga med allt detta är att jag inte kommer träffa Moa så mycket :(





Nu är Moa på inskolning, hon ska äta lunch där idag :) Glömde kolla vad kokerskan skulle laga för mat, men det är säkert nåt gott som faller Moa i smaken... vad gör INTE det liksom?! ;) Hihi, min matglada lilla tjej.
Jag ska hämta henne 12:15.

Igår kväll när jag kom hem satte jag mig ner och räknade på ekonomi. Jag tycker det är jätte kul att sitta och räkna på inkomst och utgifter, även om resultatet inte är lika kul :S Jag har liksom blivit beroende av att alltid behöva ha koll på månadernas ekonomi, och vart varenda krona går till. Jag borde bli revisor! Haha. 
Jag kan ju säga att vi har 4 lite jobbiga månader framför oss, rent ekonomiskt. Men så länge vi följer mina anteckningar så klarar vi oss :) Målet är ju att ha det SÅ MYCKET BÄTTRE fr.om December och framåt. Men det blir inga fina restaurangbesök eller dyra utekvällar den närmaste tiden. Men vi har ju kryssningen att se fram emot :) Det är ju en anledning att det blir lite snålt framöver, för jag håller på att spara så mycket pengar jag bara kan som vi kan ta med oss och roa oss med i Helsingfors.
Men nu hänger det på Zsolt lite också, om han tar tummen ur och kontaktar rätt personer när vi får besked om uppsägning inför vintern från hans nuvarande f***** företag. Men han har LOOOVAT mig denna gång, så det känns bra :) Framtiden ser ljus ut gott folk!!

Faktiskt redan ikväll, för då ska jag göra nya rispiroger! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0