Moas inskolning

Idag var första inskolningsdagen för Moa på det nya dagiset. Det gick jätte bra, känns inte som om hon behöver inskolning egentligen, hehe. Fröken som hon fick för sig själv idag verkar hon gilla, så det är ju toppen! Alla fröknar var faktiskt jätte trevliga och glada i barn!

Hon har dock blivit mer envis och egoistiskt nu än vad hon var förut. Hon ville hela tiden ta leksakerna som en liten kille satt och lekte med, ryckte leksaken ur händerna på honom :S Oj oj oj säger jag bara, fröknarna kommer få fullt upp. Men Moa lär sig snart konsekvenserna tror jag, nåt barn kommer ju till slut att säga ifrån på skarpen.
Det hjälper ju inte när vi säger åt henne, hon gör samma sak igen i alla fall, envisa unge! ;)

Det var skönt att gå upp i tid idag, klockan ringde 06:45, så tidigt har jag ju inte gått upp på 2½ månad. Mer energi har man också, fram till 18 ikväll kan jag tro, sen brukar jag börja bli trött. Hehe.

Zsolts körkort är färdigt idag, han måste hämta ut det på posten, wihoo! Känns så overkligt att han klarade teorin på andra försöket. Det hjälpte tydligen att prata trafikregler med honom och tvinga honom att läsa boken och göra studiehäftet ;) Det gjorde jag jävligt bra!! Men det va likadant första gången, utan mig hade han aldrig haft körkort :P Den latmasken.

Jag sitter spänt och väntar på lite nya höstkläder som jag beställt från Gina Tricot. 3 kjolar, 3 linnen, 1 par leggins och en kofta :) Lite basplagg alltså. Allt för 1000 kronor. Skit billigt tycker jag!

Jag vet inte vad jag ska ta mig till, nu var Jehovas vittnen här IGEN och gav mig reklam, och så sa dom "vi ses". FAAAAN! Orkar inte med dom! Dom försvann ju i ca 6 månader efter att jag suttit upp lappen på dörren "Inga Jehovas vittnen tack, vi är ateister". Men sen tog jag ner lappen, och nu är dom alltså tillbaka. Missförstå mig inte, dom får absolut tro på vad dom vill om dom mår bättre av det, men att knacka dörr och försöka värva medlemmar tycker jag INTE är okej.
Får väl skriva en ny lapp igen då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0