Moa 1 år och 10 mån!

Lilla Moa har blivit så stor. Bara två månader kvar tills hon blir 2 år!!
Och det märks... hon är trotsigare än någonsin och väldigt envis. Men det hör väl till antar jag, men lite jobbigt är det när man är i affärer och hon vägrar ta ett nej eller lyssna på någonting man säger. Hehe. Men hon är ändå ganska lätt att avleda på något annat så hon tappar fokus på det hon blev så sur för, så det är ju skönt.

Hon är mysig och tycker om att pussas och kramas, mest med pappa förstås, så har det varit i snart 1 år. Att pappa är BÄST! :) Det är underbart att se.

På senare tid har hon blivit mer beroende av sin napp, än vad hon varit tidigare. DEN kommer bli svår att vänja av sen vill jag lova. Men än är det ingen idé, bättre att vänta med det tills hon förstår lite mer när man berättar om att hon ska skicka den till tomten i tomteland ;)

Hon har visat mer intresse för kläder, både sina egna, mina och kläder på dockor. Hon klär på och av dockan sina kläder. Måste skaffa lite mer olika kläder till dockan :) Min gamla dockvagn är också populär.

Och fortfarande gäller hennes gossedjur såklart! Hennes favoriter är hundar och nallar. Hon måste alltid ha minst ett gossedjur med sig till dagis, hon försöker få med sig fler, men EN räcker säger jag varje morgon ;)

Hon har strl 92 i det mesta i kläder, men jag har börjat köpa 98or till höst och vinter. Hon väger ca 12 kilo, var ett tag sen vi vägde henne här hemma. Men hon äter hellst ALLT och ALLTID, så det är ingen nöd på henne. Hehe.

Hon är så rolig att titta på när hon grejar hela dagarna, och rolig att prata med, för att inte tala om SÖT!
Vår lilla Prinsessa.

Vi chillade lite imorse innan det var dags för Dagis :)



Tittar på barnkanalen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0