Hemstudier, räkningar, TVÄTT

Idag fick vi en hemstudiedag :) Skönt att slippa åka in till skolan, haha.
Denna vecka har vi som sagt gått igenom övning 1-9 på körlektionerna. Vi har även fått påbörja våra teorilektioner vi ska hålla för Transport/Flyg klasserna, samt nån klass 1:or.
Jag ska ha lektion 4 med Tobbe, som handlar om Mänskligt beteende, Grupptryck och Stress, i trafikmiljöer alltså.
Senare ska jag ha lektion 2 med Carina, som handlar om att bl.a. förklara lite trafikregler, men att samtidigt förklara att man behöver sunt förnuft i trafiken, att hålla på sin rätt, och att visa särskilld hänsyn till t.ex. äldre, barn m.fl.
Två ganska svåra lektioner faktiskt, materialet i sig är inte svårt att få ihop, men det är SKIT svårt att få nonchalanta 16-17 åringar att inse risker och beteende i trafiken. Men det SKA GÅ! :D

Nu har jag betalat räkningar precis... mindre kul. Men vi ska klara denna "snålperiod" om vi så skall behöva leva på nudlar! (ja förutom Moa då). För till 2012 ska allt se så mycket bättre ut!

Fredag idag... vi får väl se hur det blir. Zsolt ska ju iaf åka till Enköping och träna Thaiboxning, så det blir nog en bra kväll iaf :)

Nu ska jag jobba lite med Lektion 4. Sen blir det TVÄTTA.

Kommentarer
Postat av: bigi

Dedär kommer du att klara galant =) Så snygg som du är kommer de inte kunna göra nå annat än att lyssna och titta på dig ;)



Kom över till oss om du får tråkigt =)

2011-08-26 @ 20:50:10
URL: http://bigiboop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0