Energi, beställning, trebarnsföräldrar

Idag har jag varit full med energi, vilket är konstigt med tanke på att jag somnade efter klockan 03 inatt och fick gå upp några gånger och ge Moa nappen. Hon är förkyld och hostar på nätterna så hon vaknar. När jag kommer in i rummet så sitter hon upp i sängen, men sen när jag ger henne en klunk vatten och nappen så lägger hon sig och sover igen. Ändå tar det en stund för mig att somna om igen självklart, bara för att jag klivit upp ur sängen.

Sen vaknade jag självklart är Zsolt gick till jobbet också.
Moa väckte mig nio, men vi låg och drog oss till halv elva ;) Aaaah, härliga sommarlov!

Som sagt, mycket energi idag. Har städat och grejat och busat med Moa, och gått på promenad. Skönt!
Fick även hem en katalog från Ellos med nya barnkläder... beställde hem en hel del till Moa! Tror det blev 5 set med klänning/tunika och Leggins. Det är typ det bästa man kan ha på dagis.
Ja, hon börjar sitt nya dagis nu på Måndag :/ Fy vad fort detta sommarlov har gått.
Jag börjar skolan ytterligare 2 veckor senare. Det ska dock bli skönt, att få komma ett steg närmare i karriären ;) Jag är jätte nervös inför min praktik i stockholm. Jag har ju inte fått tag i rätt person än så jag har inte kunnat hälsa på där :S Men ska ringa dit idag igen och se om vi kan bestämma nån tid till senare denna vecka.

Beställde förresten en vinterjacka till mig själv också, hahaha, i Augusti! Men det var sånt bra pris på en fin jacka så, en röd parkas model. Får väl se om jag behåller den när den väl kommer :)

Vi har en rolig helg bakom oss, med 25 års fest, sjökrogen med DANS. Mys hemma med familjen var också väl uppskattat.
Vi har även en rolig helg framför oss, på fredag blir vi trebarnsföräldrar i 24 tim, och husägare dessutom :S Hur ska detta gå?! Det återstår att se, men spännande är det allt. Det jobbigaste kan jag tycka är ju att jag inte gillar att ha fullt ansvar för andras barn... jag är jätte rädd att nåt ska gå snett. Men jag får ju prova i alla fall en gång, då kanske skräcken går över... eller inte.


Jag och min Zsolti redo för party :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0