Lyckad helg, trevlig Måndag

Lördags kvällen blev lyckad och lagom lugn som jag ville :)
Till slut blev vi 5 pers och 1 hund. Vi körde lite kortspel och "jag har aldrig", och värden var ganska generös med innehållet i sitt barskåp, hehe.
Klockan 3 kom mamma och Zsolt och hämtade mig.

På söndagen vaknade jag självklart jätte tidigt, som vanligt dagen efter. Jag kunde inte somna om så det var bara att kliva upp.
Då satt pappa och Moa i soffan och åt lyxfrukost framför barnprogrammet på TV. Hehe, såg jätte mysigt ut, och Moa stormtrivdes! Det är ju morfars lilla flicka.

Men sen vid klockan 11 blev både jag och Moa trötta, så vi la oss i sängen för att sova lite. Så himla mysigt när hon är trött och man får chansen att mysa med henne, det händer inte allt för ofta, hon är så energisk annars. Det slutade i alla fall med att jag somnade och Moa smög iväg till vardagsrummet igen. Haha.
Sen sov jag faktiskt till klockan tre! Men det var skönt.
Vi åt lite leftover tacos och mådde prima fisken! Moa åt strömming med potatis och dillsås, och SOM HON ÅT! Hon gillar fan det mesta i matväg, så det går ingen nöd på henne i alla fall. Haha

Sen tog vi en promenad och köpte frukt och glass, gissa vad vi gjorde av det då ;P
Fruktsallad med glass! Mums!
Så denna helg har varit mer än lyckad tycker jag.

Hämtade även upp två kassar med kläder hos familjen Lindvall, som Moa fått av Christers syster. Jätte fina kläder! Och till en billig liten peng ;)
Så i morse gick Moa till dagis med ny utstyrsel :) Å söt som socker var hon!

Jag börjar skolan 12:40 idag som vanligt på Måndagar. Får se om det blir jag och Ivan som får hålla Teorilekion 1 idag :D

Jag längtar till på fredag, då kommer det lite pengar och jag ska luncha med Maria på stan och sen ska jag klippa mig! Sen ska lilla sockertoppen få spendera natten på Vallby för att hålla farmor sällskap. Då ska väl jag och Zsolt kolla in nya Ikea, det ska bli mysigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0