Politik, Zsolts födelsedag, Zumba

Jahopp, tänkte först ta upp gårdagens valdag.
Jag förstod ju redan att SD skulle komma med i Riksdagen, för det är typ "inne" att rösta på dom. Dom har fått mycket uppmärksamhet i media, och även om det är negativ publicitet många gånger, så är det ändå PUBLICITET. Och nu gissar jag på att alla som någon gång haft en disbyt med någon invandrare, eller alla som bor i sin lilla hyber-svenska bubbla och vägrar ha kontakt med andra kulturer, har bestämt sig för att "SD är verkligen mitt sorts parti" fast att dom inte tagit reda på deras syfte. Men sitt där och ät på deras pizzerior varannan helg och njut av deras kebab, medan ni i hemlighet tror er vara rasister. Kolla även upp alla duktiga läkare i Sverige som ska behandla er när ni blir sjuka, hur många tror ni är svenskar?

Så nu kommer det att sitta 20 rasister med i riksdagen, det är inte särskillt många är jag glad för... men hallå, det får ju inte bara gå till såhär?! Sverige som tagit emot invandrare i flera, flera decennier kan ju inte bara "GO RASIST" och helt plötsligt ha en främlingsfientlig riksdag till viss del.
Jag röstade så långt från SD jag bara kunde, och jag tycker Lars Ohly gjorde helt 100% rätt igår när han inte ville sitta i samma sminkrum som SDs Jimmy Åkesson.

-----------------------------------------------------------------------------

Nu till Zsolts födelsedag :D
Igår kom ju hans förädrar och bröder, mina föräldrar och Sirpa med familj.
Zsolt fick många bra presenter, allt han behöver faktiskt. Snus, Tapout t-shirts (av mig), Creatin (av mig), pengar, presentkort, snapsglas och strumpor :P

Det var kul med besök hela helgen, och nästa helg kommer Arpad och sover över här :)
Och den 2:a oktober blir det min kusins bröllopsfest i eskilstuna, och den 23:e oktober blir det party för Zsolts kusin som fyller 20! :D Längtar efter party kan jag säga! :D

Ikväll ska jag gå min Power walk runda, det ser jag verkligen fram emot! Sen på Onsdag ska jag gå på Zumba med Julianna, får väl se hur det går :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0