Moa 11 månader! (+9 dagar)

Vi var på BVC idag, jag trodde att det bara var en vanlig vikt kontroll. Men det var dags för vaccination igen!
Helt oförberedda fick vi lov att göra 1-års kontrollen och ta två sprutor :S Dom gav båda sprutorna samtidigt, det tycker jag är bättre, för då behöver hon bara gråta en gång, och sen är det bra.
Hon fick krypa och ställa sig upp själv, vinka och "prata" lite med läkaren :P Moa såg så stolt ut så, när dom kallade henne för en duktig tjej. Hehe.
Sen klämdes det på magen ch böjdes på benen. Hjärtat bultade också på bra, jag fick t.om. lyssna! :D

Jag glömde hennes bok, där vi fyller i hennes siffror, kvar på bvc. Men jag tror jag kommer ihåg.
Hon väger 9750 gram och är 73 cm lång. Huvudet är 46 (, nånting). Så hennes kurvor ser bra ut, vikten stiger lite fortare än längden bara ;) Jag som trodde hon väger 10 kg redan :S Men icke då.

Efter det besöket så gick vi till Öppna förskolan, där var det bara 3 andra barn när vi kom dit. Och dom gick ganska snabbt sen :( Så Moa fick leka själv, det va lite synd. Men vi stannade väl 1½ timme, sen gick vi till affären, apoteket och sen hem. Hon ligger fortfarande och sover. Får se om hon får nån feber ikväll, men det har hon aldrig fått tidigare av sina sprutor såå... ta i trä!


♥ Moa tycker om sin smörgås :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0