Mycket att läsa!

Idag ringde klockan tidigt (07:45) Haha! Sent för somliga med tidigt för mig.
Vi hade tid hos bvc klockan 10:10 för TBC sprutan.
Jag kunde, för omväxlings skull, fixa mig i ordning i total ro och tystnad. Moa låg ju och sov fortfarande! Min lilla sjusovare!
Jag väckte henne efter att jag var helt klar, runt klockan 09:15. Jag fick i henne frukost, på med kläder och hopp i vagnen. Vi var framme prick 10:10 ;P

Sprutan gjorde rekord ont! Såg det ut som i alla fall :(
Och barnmorskan som gav sprutan var INTE poppis efter det kan jag säga! Moa tjöt så fort hon kom nära! Men det kändes bra, då vet hon ju att det inte är jag som gör illa henne, utan barnmorskan!
Av TBC sprutan får man ingen feber, utan det svullnar bara upp där sprutan togs, och efter nån vecka kan det börja vara. Men man ska bara hålla en luftig kompress över, inge salva eller pulver.
Så nu om 6 veckor är hon skyddad mot TBC, det kommer kännas lite bättre och säkrare med tanke på att Moas farfar åker fram och tillbaka till sydeuropa stup i kvarten ;P

Efter bvc besöket åkte vi hissen upp till öppna förskolan! Marika och Johannes kom också dit. Det var en del föräldrar med sina barn där idag faktiskt, i tisdags var det ju helt tomt :P Men idag fanns t.o.m. lite nya ansikten, alltid trevligt!

Zsolt slutade jobbet tidigt idag, eftersom det regnar så förbaskat! Han slutade redan klockan elva, så han åkte hem och duschade och tog på sig rena kläder. Sen tänkte han komma och överraska på öppna förskolan, men jag hann redan börja gå hemåt :( Synd! Men Moa va trött och det bästa för henne var att sova en halvtimme i vagnen.  Men tanken var fin iaf, det hade varit en smärre chock om han hade kommit till öppna förskolan helt plötsligt! :D

När vi kom hem så gnällde Zsolt om att han va hungrig, och att han egentligen skulle ha köpt utemat idag på jobbet, men nu blev det ju inget. Så jag åkte och köpte kebabpizza åt honom :) Till mig blev det en Vesuvio barnpizza :P Men alltså, jag orkade inte inte ens barnpizzan! Jag köpte på 55:ans, och dom har så lagom tjock botten och krämig ost :P mmmmmmmums!

Nu har vi slagit till på stort! Vi har beställt ny BARNVAGN! och en vinteråkpåse och en ny skötväska! :D
Vår gamla vagn köpte ju min mamma till oss när Moa var i magen, och jag begär inte mycket, den har varit jätte bra fram till nu. Den är begagnad från -05, och vagnarna idag har ju förbättrats en hel del. T.ex. så suger ryggstödet på vår nuvarande vagn, den är jätte krånglig att justera!
Men, jag tänker inte ha dåligt samvete över det heller. Vår dotter är ju 1 år och detta blir bara hennes 2:a vagn och den första vi köper själva! :D Det känns jätte bra!

Emmaljunga Classic Sport 2011, Pro Bordeaux



Åkpåse Carlo Svart  +  Teutonia Skötväska-svart mönstrad

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0