Fotografering, 3 rätters middag!

1-års fotograferingen gick jätte bra! Dom är ju så skickliga på Porträttstudion, i alla fall den kvinnan som alltid fotar Moa :) Och Moa tycker hon är rätt så rolig. Moa skötte sig jätte bra, värre var det för familjen i rummet bredvid. Vi hörde hur lillkillen skrek och grät medans dom fotade. Jag hoppas att dom åtminstone fick nån bra bild på han, stackaren var säkert trött.
Det blev 3 olika uppsättningar med kläder, och jag var smart nog att ta med mig egen rekvisita också, ett trollspö och hennes gung-älg. Så nu väntar jag med spänning på att få provbilderna på mailen!
Vi ska nog beställa ca 10 små bilder att göra album av, samt en STOR förstoring att ha på väggen.

Efter fotograferingen tog vi en fika i kafeterian på lasarettet, vi skulle nämligen hämta Zsolts mamma från jobbet. Moa fick vara på Vallby medans vi åkte och storhandlade... och gissa om vi storhandlade! Känns som om vi har grejer för ett år nu :P Men jag kan slå vad om att det behövs handla igen sen nästa månad. Konstigt vad man överkonsumerar egentligen, bara för att man kan!

Sen tog vi en sväng på Toys´r´us och köpte lite grejer till kalaset imorgon, och lite Duplo lego till Moa :) Hon tycker ju om att plocka isär bitarna efter att nån annan byggt ihop något :P

Efter det åkte vi hem och lastade in allt i kyl och skafferi och skåp mm. Sen åkte vi till macken för att tanka och fylla på spolarvätska. Av en ren slump kollade Zsolt oljan (vilket egentligen är MIN uppgift eftersom det är jag som kör bilen numera), och det var helt snustorrt! Där det vanligtvis ska vara kladdigt av olja :S Men nu är det påfyllt med både det ena och det andra i bilen, så nu mår den också bra :)

SEN, sist med inte minst, åkte vi till Hong Kong (restaurangen i västerås city, inte provinsen i Kina) och åt en 3 rätters middag! Det var mysigt, det unnar vi oss verkligen inte ofta ♥
Jag tog kyckling till förrätt, Oxfilé till varmrätt (M.U.M.S!), och friterad ananas till efterrätt.
Det var mysig musik i bakgrunden som det brukar vara på en sån restaurang, och servitören var otroligt trevlig! Så han fick en rejäl dricks också, det tyckte vi han var värd!

SEN hämtade vi hem Moa, busungen som fortfarande var vaken efter klockan 22! Men hon somnade här hemma i sin säng efter ytterligare en vällingflaska.

Hon lär sova ut imorgon bitti, för klockan 14 är det BARNKALAS! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0