Tooth Fairy - Familj/komedi

Det är en verklig familjekomedi, i precis rätt anda!
Jag vet att barn skulle gilla den, men även vi vuxna tyckte den va riktigt rolig. Vi skrattade bra många gånger. Jag uppskattar filmer där man tänker på de vuxna som ska sitta och se den med sina barn. Att man slänger i några spydiga kommentarer och skämt som bara vuxna lägger märke till och kan skratta högt åt. Jag gillar ju lite "taskig" och "uppkäftig" humor, och det tycker jag att denna film levererade!

Filmen handlar om en självgod hockeyspelare som måste börja extraknäcka som en tandfe, p.g.a. hans illvilja att våga drömma och "tro". Det ställer självklart till med en hel del i hans hektiska liv med hockeymatcher, flickvän och hennes två barn. Men nu ar han chans att lära sig något i livet.
Det verkligt roliga i filmen utspelar sig när han träffar en filur vid namn Tracy, deras relation till varandra utveklas från kaxigt käftande till i alla fall någorlunda vänskap.

Filmen får 5 av 5 i betyg av mig och är självklart värd en HISS!

    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0