Mirrors 2 - Thriller/Rysare

Vi har ju sett första filmen "Mirrors" också för ett tag sen. Men det tycker jag inte är ett måste. Man kan lätt se denna film som en självständig film för det är ingenting från den första filmen som återspeglar sig i tvåan. Och det tycker jag är synd faktiskt. Jag ville ju se hur det gick för huvudrolls innehavaren i den första filmen!
Men å andra sidan så hade den här filmen en bra story, och för mig ganska okända skådespelare som gjorde ett helt okej jobb. Men filmen var lite väl enkel att förutspå. Och ser jag en Thriller/rysare så vill jag inte kunna lista ut slutet i förväg, för då försvinner spänningen litegrann! Och det var inte tillräckligt med scener där man "hoppar till", utan mer scener där man känner obehag och mår lite illa.

Filmen utspaler sig främst i ett nybyggt varuhus och bland dess anställda. Men främst den nye säkerhetsvakten, som är son till varuhusets ägare. Den nye säkerhetsvakten tog jobbet i all hast, efter att han långt tillbaka varit med om en bilolycka och inte varit helt frisk efter det. Varuhuset bär på en viktig mörk hemlighet, som självklart har med speglar att göra. Jag kan säga såhär, JAG hade inte velat vara en del av den hemligheten och sedan se mig själv i spegeln...

Filmen får ändå 3 av 5 i betyg!

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0