Igår och Idag

Igår var vi på busborgen med Alexandra och Li. Det va kul att se dom två små brudarna leka, fast dom brydde sig inte så mycket om varandra :P
Moa skulle rymma ifrån mig hela tiden, hon kröp iväg till rummet där dom mjuka bollarna finns, och tryckte på knappen så att det flög upp massa bollar i luften. Hon hjälpte också en kvinna med att skicka upp bollar till barnen som stod på övervåningen. Helt utan att jag var i närheten :P Det är kul att se henne lite mer självständig. Men efter ca 10 min på upptäcktsfärd så kom hon krypandes tillbaka, och så fort hon fick syn på mig så började hon gnälla. Som om det va mitt fel att hon rymde :P Hehe.

Träffade en pappa från samma föräldragrupp som vi, med sonen Elliot. Jag fick ett tips om den privata förskolan Trollhatten som finns här på Viksäng. Han berättade att dom har mindre barngrupper och fler personal, och dom har en egen husmor som lagar hemlagad mat och fokuserar på näringsvärden i maten mm. Så jag kikade in på deras hemsida och jag gillade det jag såg. Dom nämner mycket om "respekt" och att "alla är lika värda", och det är ju mitt mål i livet också, att få Moa att förstå och visa respekt, och att alla är lika värda, vuxen som barn, svensk eller invandrare. Så jag ska dit på Öppet hus på fredag. Jag ringde dit idag, och dom har egentligen fullt med barn för tillfälelt. Men dom ska ha ett styrelsemöte nästa vecka och dom ska se vad dom kan göra för lilla Moa. Dom förstod att det är ganska akut för oss. Hon MÅSTE skolas in i November, för jag ska jobba i December och sen förhoppningsvis börjar jag skolan i Januari!
Håller tummarna!

Idag ska har vi planerat in en promenad till OkQ8 för att hämta ut ett paket från Jotex ;) Nya julgardiner och jul-kuddfodral!!!
Och så ska vi ta en liten promenad vidare för att ta ut pengar... Nåt annat är inte planerat än så länge. Men kan vara skönt det också. Imorgon och resten av veckan är det fullt i kallendern ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0