Äpplen, muterade varelser,

Just nu sitter jag i Ramnäs. Vi blev bjudna på mat, för jag var ändå på väg hit för att hämta äpplen till söndagens äppelpaj ;P Och min mamma har så konstiga arbetstimmar. Hon jobbar 10-14, sen har hon paus fram till 18, och sen jobbar hon till 22 igen :S Jag skulle bli tokig med sånna arbetstider! Men det är kanske vanligt för personlig assistent, vad vet jag.

Igår så tog vi, lilla familjen, en promenad till busborgen och busade lite :D För ovanlighetens skull så var vi helt ensamma på lilla avdelningen! Där sprack ju våra planer med att Moa skulle få leka med andra små barn :S Men det gjorde inte så mycket, för då kunde ju mamma och pappa bli som små barn istället ;P Haha!

Efter det hyrde vi film på vägen hem, och handlade lite godis till det.
Igår såg vi filmen "My New Daughter". Det var en rysare/thriller med Kevin Costner i huvudrollen. Den va faktiskt riktigt bra, och läskig, om man gillar konstiga muterade varelser som kryper runt i skogen ;P buuuhh!
Men jobbigt slut!

Ikväll blir det en krigsfilm "Lebanon", som vi velat sett rätt länge. Hoppas den är bra.

Nej, nu ska vi nog hemåt, Moa ska ju sova om ca 1 timme.

Kommentarer
Postat av: Syster-Yster

Jo det heter "delad tur" det mamma jobbar. Jätte vanligt bland vården. Alla mina kompisar jobbar så, fast inte jämt, det dlir nått pass på en månad. Jag tror det kommer att passa henne bra med tanke på hennes sjukhistoria och att hon lätt blir trött. Som hon sa till mig. Det känns bara konstigt nu i början bara. Kraaam

2010-10-13 @ 10:34:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0