<3 MOA 1 ÅR! <3

<3 Just exakt i detta nu som jag börjar skriva så är klockan 22:41 den 12 Oktober. För EXAKT 1 år sedan föddes Moa! <3 Vilken underbar dag det var! Jag längtar så mycket tillbaka, till känslorna och värmen man kände i kroppen... helt underbart! Jag vill så gärna uppleva det minst en gång till i livet. <3

Denna dag har bara flugit förbi, precis som det gågna året gjort!
Min mamma kom förbi som planerat runt klockan 14. Men hon var tyvärr tvungen att jobba så hon åkte igen vid 17:30. Men då kom Zsolts föräldrar och bröder, och även Moas gudfar André!
Moa var pigg och glad idag från att hon vaknade fram till klockan 15 ungefär. Hon och jag busade i soffan och kröp runt i lägenheten på förmiddagen, så jag busade nästan slut på henne. Då började hon bli trött och grinig, men hon ville absolut inte gå och sova när det var gäster här! Typiskt :S Så hennes humör under kvällen var väl sisådär, men helt okej ändå. Hon somnade nöjd och belåten klockan 20:30, efter att ha både myst och busat med alla gäster!

Moa har fått mycket presenter, som både hon och vi är väldigt tacksamma för!
Hon fick:

Kläder + klädhängare av Fam Farkas från Sala.
Påslakanset med barbie + en rosa bil + en bok om ORD av Fam Lindvalls.
En gung-älg av Zsolts föräldrar och bröder.
Kläder + en sjungande leksak från min mamma och pappa. (Ett paket till väntar på Lördag)
En nalle + nalle puh bok + tygdocka av André.

Av oss fick Moa 4 uppsättningar kläder, och en ny barnvagn ^^ Hihi.


Lite 1-års info om Moa:
Hon kryper på alla fyra, som om hon aldrig gjort nåt annat.
Hon kan peka på "lampan".
Hennes första ord är "titta", som hon säger minst 100 gånger per dag, duktigt!
Hon säger också ibland "äta".
Hon väger uppskattingsvis 9900g och är nog 74 lång.
Hon har två tänder.
Hon kan ställa sig upp stå själv.
Hon tycker om att dansa, gunga fram och tillbaka och åt sidorna.
Hon tycker om att lyssa på musik, t.om. Slipknot och System of a Down! (hårdrock)
Hon kan vinka "hej då".
Hon har ännu inte fattat begreppet med "AJAJ", när hon gör något dåligt. Hon flinar bara och fortsätter med det hon höll på med.
Hon älskar att åka till busborgen och krypa fritt och upptäcka stället, men även kolla in alla andra barn!

Sist men inte minst, lite bilder från hennes STORA dag:

     
Moa med present            Moa med sin Mummu

                        
Moa med farbror Attila      Moa på sin gung-älg                  Moa vill titta på sina
                                                   (lite trött)                          presenter och gratulationskort

Kommentarer
Postat av: Syster-Yster

GRATTIS MOA!!!!! Puss på dig!!!!!! Tiden går fort, för fort ibland. Ååh, jag längtar till på lördag. Det gör resten av familjen oxå. Dennis går och "tjatar" om att vi ska dit. Paketet står vid dörren redan och väntar på att få komma iväg till den rätte ägaren! Han blev bjuden på kalas till en kompis fast nästa vecka, men hans kommentar var att den vill jag inte gå på för då missar jag Moas. Men fick visa på kalendern när den var, så då förstod han att han kunde gå på båda! Glad blev han då! Kraaam

2010-10-13 @ 10:41:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0