Happy news...

Tjoho! Rolig dag idag! :D
Visserligen försov vi oss till att börja med, men det gjorde inte så mycket. Moa vaknade klockan 10 (!) Men vill ungen sova så får hon göra det :)
Vi var på busborgen idag heeeela dan! Kul att se Moa och Li leka med varandra mer och mer, Li vill gärna följa efter Moa lite då och då, hehe, Gulligt! Kul att träffa Alexandra också :D Kenny var med också för ovanlighetens skull :)
Moa är jätte duktig på att GÅ SJÄLV! Från och med IDAG så räknas Moa som en självgående liten flicka :D
Hon gick runt på busborgen nästan hela tiden, och var väldigt stadig jämfört med för 1 vecka sedan! Duktiga tjejen, mammas älskling! (och pappas såklart)

När vi kom hem, runt klockan 17 så var Moa jääätte trött, men hon orkade hålla sig vaken till 19 ändå, helt utan middagslur idag :) Duktig tjej. Nu sover hon som en stock!

Våra framkallade bilder kom idag, så nu har jag gjort 4 nya sidor i min scrap-book :)
1 sida med bilder från Moas 6 månaders fotografering, 2 sidor med vår semsester på Öland, och 1 sida med Cirkus och Zsolts födelsedag :) Kul att fixa lite för mig själv när Zsolt var och tränade.

Klockan 22 ikväll fick jag ett efterlängtat roligt samtal av Helena, min chef på Cervera i Punkt huset här i västerås. Jag får jobba HELA DECEMBER! :D Jag börjar redan på torsdag och värmer upp både torsdag och fredag! Sen har jag 11 andra pass utspritt fram till den 21:a december. Sen kommer det antagligen att bli mer jobb under mellandagsrean! Så kom till Cervera på Torsdag och önska mig lycka till! :D:D:D
Nu är jag RIKTIGT glad över att Zsolt är hemma över julen/vintern, får då kan ju JAG jobba! :D Ååå vad roligt det ska bli! Förhoppningsvis så finns det chans till mer jobb nästa år, om jag inte kommer in som reserv på utbildningen vill säga.
Ska bli kul och intressant att se hur Zsolt klarar dagarna med Moa helt ensam. För det är inte bara att sätta sig i soffan medan Moa leker, nej, man måste underhålla Moa och hitta på nya roliga och lärdomsfulla saker för att hon ska få det så bra som möjligt. Och gå till busborgen, öppna förskolan och hälsa på hos folk man känner, för det trivs Moa bäst med, hon vill inte bara sitta hemma och leka med samma leksaker dag ut och dag in. Hehe. Det kommer bli nyttigt för dom att vara tillsammans, och Zsolt lär sig också mer av Moas kroppsspråk och behov :) Själv kan man ju allt utantill, så det kommer bli en rejäl omställning för mig också, att bara släppa taget och låta Zsolt sköta det själv :S Men det ska nog gå jätte bra!
En gladare Saara får man leta efter just denna torsdag kväll i slutet på november :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0