Mysigt med julpynt... men ändå sur.

Å vad härligt det är att gå runt här hemma och njuta av allt julpynt! :D Jag är supernöjd med dom nya julgardinerna jag beställde från jotex också! Passade perfekt i vardagsrummet, precis som jag trodde.
Moa har lite svårt att låta bli att pilla på tomtarna som jag ställt lite här och där på fönsterbrädorna :P Men hon ska lära sig.

Igår var jag och Moa iväg en sväng till Ramnäs för att hämta hennes pulka som vi glömde där sist. Då bjöds det på pannkaka, och varken Moa eller jag tackade ju nej :P Moa åt ½ pannkaka ungefär, hon fick äta själv med gaffel. Det gick bra ett tag, men sen märkte jag att hon bara lekte med maten, då var det dags att åka hemåt!
Jag hämtade upp Zsolt och Arpad från träningen, sen åkte vi till Coop Forum, jag skulle köpa julskinka! Men dom hade bara färdigkokt :( :( :( Det är inte ALLS lika gott som när jag gör den helt själv från början, i ugnen i typ 3 timmar. Men men, det får duga tills säsongen för julskinka kommit igång i butikerna.
När vi skulle gå mot kassorna så hade Zsolt och Arpad visat Moa två JÄTTE STORA gossedjur.. mm.. det gick ju bra sen att bara lägga tillbaka dom på hyllan och gå därifrån, ELLER INTE! Moa blev jätte ledsen när dom stora nallarna (eller en ko och en hund) togs ifrån henne, så hon började ju gråta hysteriskt och Zsolt fick bära på henne resten av shoppingturen. Herregud! Hon är ju bvara 1 år! Tänk hur det blir sen när hon är 3 eller fyra och vill ha ett gossedjur!?! :S Jag längtar inte kan jag säga. Men min lilla flicka ÄLSKAR ju gossedjur, det kan man ju inte rå för. Hon är precis som mig när jag var liten :D
Gossedjuret kostade bara 199.. så det kanske blir en till julklapp till Moa, den svart/vita kossan :) Men jag köpte ju nyss en nallebjörn till henne som är större än henne själv! Men den här kossan var minst dubbelt så stor som Moa, hehehe. Tänk er själva att ha ett gossedjur som är dubbelt så stort som er själva! Mysigt!

Idag vill jag ha en lugn dag, är inte riktigt på humör :/
Jag tycker hela söndagen blir förstörd när Zsolt ska träna. Han jobbar ju 8 timmar 5 dagar i veckan, han hinner träffa Moa i genomsnitt 2 ½ timmar måndag, onsdag, fredag. Sen tränar han Tisdag och Torsdag. Då får ju Moa bara lördagen med pappa sin, och denna lördag var ju Moa på Vallby! För söndagen tycker han att det är viktigt att träna, trots att det bara är 3 PERSONER som kommer på träningen på söndagar. Nej, jag blir irriterad. HUR kan man inte vilja spendera HELA helgen med Moa, när man missar nästan hela hennes vakna tid på veckorna!? Jävla egoist om jag får säga det själv. JAG skulle absolut inte vilja lämna ifrån mig Moa lika ofta till barnvakt om jag jobbade heltid och aldrig fick egen tid med henne på veckorna. Då är ju helgen HELIG och viktig för att känna ett band till sitt barn och göra roliga saker :/ Men Zsolt verkar tycka att det är helt ok. Fattar inte...
Men då är det ganska skönt att han blir uppsagd till vintern, så får dom ta igen förlorad tid med varndra. Men Zsolt tänker väl "Ååå, då kan jag träna varje dag om jag vill!"
:(
Och sen att det ska bli sånt himla liv om JAG vill gå ut SJÄLV nån gång utan varken honom eller Moa, är det så jävla konstigt då? Då kan väl han bara vara glad och se det som en möjlighet att få vara SJÄLV med sin dotter. Men han har alldtig sagt efteråt att dom har haft det jätte mysigt tillsammans, och att han lätt glömmer bort hur det är att vara själv med Moa, eftersom det inte händer så ofta. Det blir det andra bullar på när jag börjar plugga elelr jobba, då jäklar blir det 50/50 med ALLT som har med Moa att göra, får se hur han gillar det och om han fortfarande sitter och säger "Jag vill ha 8 barn".

Kommentarer
Postat av: bigi

Jadu, låter inte alls roligt att det är så :/ Tror inte han kommer att förstå föränn hon blir äldre och kanske vill ränna på egen hand. Då kommer han att tänka tillbaka på tiden då han kunde ha varit med henne och ångra att han inte tog sig tid :/ Men sen vet ju inte jag hur han tänker :)

2010-11-30 @ 18:58:08
URL: http://bigiboop.blogg.se/
Postat av: Syster-Yster

Jojo. Gosedjur har jag en som är hel tokig i. Eller rättare sagt HUNDAR. Har hundar på precis allt, påslakan, gardiner, kuddar YOU NAME IT. Men mer vill han ha. Jerry blir helt salig när han ser hundar, riktiga som gosedjur och på tv. I affärerna brukar han gå omkring o titta på hundgosedjur och gosa med dom tills vi kommer till kassan, visst ibland blir det skrik men inte oftast. Jag säger ju att han har ju såååå många hemma och att han får komma och hälsa på hunden nästa gång vi handlar.HIHI. Han går oftast på det sistnämnda.



Jo det blir ju inte lättare med 3 eller 8 för den delen när man vill ha lite "egentid", som par eller på något helt eget. Som vi tex, inte sååå lätt att få barnvakt när vi vill göra något och sen när vi vill kanske göra något ensamma så har det liksom runnit ut i sanden för den ene har sjuka barn, den andre svårt fixa barnvakt för mannen jobbar eller något liknande. Nej utan vi har försökt att hitta alltid på saker man kan göra som familj med barn och allt och det funkar bäst. Då är det perfekt med husvagn som man kan släpa på och lägga ungarna när dom är trötta.



Nu är förresten Dennis sjuk igen. Hostar så han knappt får luft och jag har svårt att sova då och slappna av. Så imorgon blir det en vända till sjukan igen. Har ju varit där nu i princip vaje dag som jag inte jobbat under 3 veckor. BVC-Jerry o Dennis, Tandläkare-Jerry+Dennis+Sebban 2 gånger, Allergimottagning-Dennis+Jerry, Logoped-Dennis, Hörselcentralen-Jerry, Röntgat ett skadat knä igen-Sebban. Ja chemat är fullspeckat. Skulle haft en "ledig" dag men lär åka in med Dennis imorgon som sagt. Så visst skaffa på du lite fler barn så ser du att kalendern räcker nästan inte till... ;-)



Skämt åsido...Jag skulle inte önska barnen ogjorda, för det är sååå kul att se dom skratta och växa upp och utvecklas, Se bara Jerry, 3 år och skidkung redan...

KRAAAM

2010-11-30 @ 22:46:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0