Tvättdag, ny bok

Tvättdagen har nu fallit på onsdagar mellan 16-19. Idag blev det 3 maskiner. Jag fattar inte vad all tvätt kommer ifrån?! I fredags tvättade jag 5 proppfulla maskiner också! :S Herregud. Men jaja, sånt som måste göras :P

Igår var jag uppe sent. Jag fick reda på att jag missat gårdagens Desperate Housewives avsnitt, så jag registrerade mig på Kanal 5 Play, och kunde då betala en liten summa och titta på både gårdagens OCH nästa veckas avsnitt :D HA HA, jag vet vad som händer nästa vecka! :P

Klockan va runt 01 när jag kröp i säng, ändå kunde jag inte låta bli att börja läsa på boken som jag lånade av Julianna igår :P
Den handlar om en finsk familj, det är en komisk bok, och som jag skrattade! Hahaha! Jag känner igen svordommarna och temperamentet på karaktärerna i boken från min egen barndom, speciellt mamman! "Voi vittujen vittujen vittu", det är så himla grovt och icke barnvänligt språk, men just det har faktiskt min mamma sagt ganska mycket under min uppväxt om sanningen ska fram. Vi finnar ser nog inte lika allvarligt på det som vissa andra kan jag tänka mig! Mamman i boken är alltså ganska lik min egen mamma när jag var liten, temperamentfull, grov i käften och överanalyserande av ALLT och ALLA, men ändå kärleksfull och omhändertagande. Hahaha! Så det är en rolig bok må jag säga.

Ikväll vet jag inte vad som händer, kanske lite tv eller nåt, efter att tvätten är klar såklart. Eller kanske ett bubbelbad? Nja, får se.

Imorgon blir det nog busborgen, Li och Alexandra är nog fortfarande sjuka, men vi ska dit i alla fall =)


Kommentarer
Postat av: Alex

Finska och svordommar hör ihop som fisken och vattnet! Vi blir så vana med svordommar sedan barnsben så man reagerar ju inte så mycket på sånt hehe. Men vad heter boken då? :D

2010-11-17 @ 18:51:12
URL: http://alexandralainen.blogg.se/
Postat av: Nathalie-mamma till Athida

HAHAHHAHAH, häromdagen gick de inte som mamma vill så hon sa Vittu rent ut. Och Athida snabb som hon är härmade och gick runt och sa ittu ittu, hahha.

Jäkla finnmorsor! ;D

2010-11-18 @ 12:24:48
URL: http://nathalief.blogg.se/
Postat av: Syster-Yster

Jo du. Det minns man. Fast säger hon inte det fortfarande rätt ofta, vad jag har märkt iallafall. Men jag själv har blitt "försvenskad" när det gäller sånt. Ska nog försöka bli "finne" igen för grabbarna tycker det är så kul när mummu pratar på. Kraaam

2010-11-25 @ 20:48:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0