Onsdag den tjugofjärde November!

1 MÅNAD KVAR TILL JULAFTON!

Hårfärgningen gick ju inte som jag ville. Jag blev bara lite ljusare röd. Jag hade köpt en "färg" som ska göra håret ljusare utan att slita så mycket som blondering, men nu inser jag att blondering är enda sättet :S Jag har aldrig blonderat hela håret på en gång förut, jag har alltid gjort slingor på slingor på slingor, men det tar sån himla tid! Jag ska göra ett försök med riktigt blondering. Men det finns ju olika grader på det också, får se hur "intensivt" jag vågar prova.

Gick upp tidigt idag, orkade inte sova mer!
Jag gick till sängs ganska tidigt igår och fortsatte läsa på min bok. Jag läste ut Svinalängorna. Boken var ju rolig och sådär i början, men sen blev den väldigt tragisk :( Mycket snack om föräldrar som dricker aldeles för mycket, och mycket bråk hemma och en otrygg uppväxt för barnen :( Jag tycker inte om att läsa om sånt, jag mår dåligt själv då också. Vet inte varför. Men jag ville ju läsa klart boken! Den slutade väl ganska bra, eller i alla fall relativt lyckligt för den lilla stunden.
Ikväll ska jag påbörja en ny bok som jag köpte i helgen. 18 sekunder tror jag den heter. Det är lite deckare/fantasi, det handlar nämligen om en rad mord på unga kvinnor och det finns en blind kvinna som ska lösa dessa mord med hjälp av hennes speciella "förmåga". Hon kan nämligen "se" offrens sista 18 sekunder i livet på något sätt :S Den verkar bra och spännande!

Snart kommer Malin & Elin hit! Jag har bakat en saffranskaka dagen till ära.
Jag har även organiserat i Moas rum, hon ligger just nu och sover, men jag är rädd att hon kommer ställa till med oordning ganska snabbt när hon vaknat. Hehe.

Jag vill bjuda på en bild idag känner jag.
Denna bild togs förr förra helgen när Moa fick prova att gå upp för trappor för första gången.
Lite hjälp av pappa behövdes ju...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0