Harmonisk Lördag

Julpyntandet blev så gott som klart igår! :D Gardinerna är uppe, ljusstakarna och stjärnorna lyser i fönstren, tomtarna står på sina platser och allt det runt omkring är också färdigt nu! Mysigt!
Filmen var förresten jätte bra! Den kan jag rekommendera, "Devil".

Vi vaknade idag, utan Moa hemma :/ Kändes jobbigt som vanligt, men vi vet ju att hon har det bra där hon är.
Vi åt lunch nästan på en gång, eftersom klockan var runt 11.30.

Sen fixade vi oss iordning och begick oss mot IKEA!
Där köpte vi lite smått och gott. Ljusslinga till hallen, glödlampor till köket+badrummet, nya matlådor, röda servetter, röda bordstabletter samt batterier ;P Haha, Ja där hade ni hela vår shoppinglista från Ikea :P

Efter det handlade vi lite mat på Ica Maxi.

När vi hämtade Moa hade hon inte så bråttom därifrån direkt, hehe. Där kommer hon ju undan med nästan vad som helst, så jag förstår henne. Men guuud så söt hon är!!! Man lägger märke till det ÄNNU MER när man varit ifrån henne ett tag!
Hon går väldigt mycket nu, hon har insett att så länge hon går sakta, så går det hur bra och stadigt som helst.
Hon kan även flirta! Man ropar på henne så att man har hennes upmärksamhet, sen blinkar man med ena ögat mot henne. Sen försöker hon härma och då blinkar hon med båda ögonen och rynkar på näsan samtidigt! SÅ HIMLA SÖT! Det var Morfar som lärde henne det förra helgen. Hehe.

Nu sitter jag och väntar på att klockan ska bli runt 2, för då kommer Sirpa nog höra av sig och vill ha skjuts från Jobb-julbordet. Jag fördriver tiden med att skriva julkort och småpiffa lite här och där, men nu är det klart :/ Zsolt kollar på Iron Man på tv4, men den filmen är inget för mig. Jag vill läsa bok, men då blir jag bara trött, så nej det går inte.
Jag får hitta på nåt kul... köpte kakeldekorationer på Ica Maxi idag, DET kan jag ju pyssla med, speciellt nu när vi bytt till starkare lampor i kök och badrum! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0