Varför Zsolt ledsen?

Jo, i Torsdags så körde han lite för fort på väg hem från träningen. Så han loosade sitt körkort :(
Han hade 6 mån kvar på sn prövotid så han måste ta om hela skiten!
Så nu är det cykel som gäller till jobbet och träningen :P
Som hans jobbarkompis sa -"BEACH 2010!" hehe.

Men skämt åsido, han kommer få en FET böter också...  det är det som är det värsta, det visar sig i veckan vad åklagaren har satt för belopp. För vi har verkligen INTE RÅD! Jag är lagom glad över det... men jag är inte så sur på Zsolt, bara besviken. Jag tycker faktiskt synd om honom. För exakt dagen före händelsen så sa han -"Fy fan vad jag är glad att jag har körkort! Det trodde jag aldrig, det är tack vare dig Saara..." ÅÅÅÅÅ jag blir irriterad när jag tänker på det!
Att ta om körkortet är inte så farligt pengarmässigt, men straff nog tycker jag. Man ska inte behöva få typ 10 000 i böter också! Nääe, det här behövde vi inte nu...
Men det ska inte få förstöra vår semester! Jag och Moa ska inte behöva lida för Zsolts dumma handlingar! Jag HAR varnat honom varje gång han kör för fort... och vips, när jag inte var med så självklart passar han på.
Men han ångrar sig verkligen, och han har bett om ursäkt och han skäms. Det är bra.


Idag har jag och Moa mysit i soffan :) Det känns som att jag inte sett henne på hela helgen bara för att min mamma har tagit hand om henne och haft henne med sig hela tiden. Moa tycker om sin Mummu inte ens JAG duger när vi är hemma hos dom, det är bara MUMMU som får natta och mysa med henne :P
Och Zsolt rakade av sig håret i lördags, Moa kände inte igen honom och blev rädd! :S hehe.

Nu ska jag vika ren tvätt som väntat på mig hela helgen.
Sen blir det mat och senare ska vi till polishuset och förnya Zsolts pass.

Kommentarer
Postat av: Syster-Yster

Hur länge blir han av med kortet då... För om det blir över 12 månader så hade han fått "ta om den" fast han haft den i 30 år. För såna är reglerna. Det är ju verkligen synd. Men nu blir han ju vältränad med att få cykla till jobbet, som ett extra träningspass både mprgon och kväll... thi hi

Ge han en stor kram från mig

Kraaam Satu

2010-05-18 @ 08:45:19
Postat av: Nathalie-Mamma till Athida

Såg på fb att han blivit av med de. men ska jag vara ärlig så tycker jag faktiskt att de är helt rätt att dom tar körkort+böter. Med tanke på att hastigheten som var över 100 på 50 väg inte är klok. Det är ju faktiskt 50 på just den vägen av en anledning och anledningen är oftast att de brukar finnas personer som går på dom vägarna eller i närheten. Tänk om de hade hänt något allvarligare?!

2010-05-18 @ 20:37:23
URL: http://nathalief.blogg.se/
Postat av: bigi

Fan va tråkigt =( Hoppas att det blir en lätt böter då =/ Tänkte säga också att dina ljus har kommit =)

2010-05-25 @ 22:45:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0