Gröt, Lampskärm, Klänningar

Har inte uppdaterat på ett tag nu, men nu kommer en sen uppdatering (om man tittar på klockan vill säga).

Först måste jag ju berätta om filmen! Eller i alla fall vad jag tyckte om den... Det var heeelt sjukt att se Jim Carrey spela homosexuell! Det var mycket sex och naket i filmen som jag faktiskt inte trodde... och ni förstår ju vad det innebär :S
Men handlingen var helt underbar! Och jag förstår helt och hållet det komiska i allt och faktumet att dom sitter i fängelset.... men mer vill jag ju inte avslöja. Att det är en verklig händelse gör ju filmen bara mer spännande och intressant tycker jag. Men det var i alla fall en BRA film, som har satts i rätt genre, nämligen Drama Komedi. Se den om ni inte har något annat för er en helg, eller varför inte en helt vanlig vardag?

Moa har börjat äta GRÖT! :) Hon och pappa Zsolt har övat för fulla muggar och hon blir bara bättre och bättre för varje dag som går. Hon verkar t.om. tycka att det är lite gott :P Söta lilla fröken Moa, hon har blivit så stor. Snart kommer hon kunna sitta själv, äta själv, stå upp, gå, springa, prata, slå ut tänder, sjunga, dansa, tjata, övertala, rymma hemifrån, oroa, vara "tonåring", bli kär, bli hjärtekrossad, köra moppe, ta körkort, ta studenten, flytta hemifrån, hitta drömprinsen, eller bara massa grodor, gifta sig och skaffa egna barn.... får väl se hur mycket av detta som kommer att inträffa i verkligheten...   

Här hemma har det också hänt grejer. Vi har piffat ännu mer med dekorationer o.s.v. Idag har jag t.ex. varit på stan och köpt "fransar", ni vet sånna som sitter i nedre kant på en lamskärm eller runt kanten på en kudde. Ja, jag har i alla fall köpt sånna till just min lampskärm. Vi köpte en helt vanlig och "ful" lampskärm på IKEA, tror den kostade typ 200 kronor. Och sen köpte jag fransar för precis samma summa.... kändes ju lite konstigt, med tanke på vad man FÅR för pengarna. Men tillsammans blev det sk*t snyggt! Jag limmade bara fast en rad med svarta fransar, med vanligt textillim från Panduro, längs med hela kanten, rakt och snyggt! Sen limmade jag på ytterligare en frans uppepå den andra.... den har lite kortade fransar, och är lite mer lyxig med små detaljer, den var i färgen grå. Och voilá: så hade jag en JÄTTE FIN lampskärm istället för en ful!
Dessutom köpte jag silver sprayfärg på Panduro, och med den så har vi sprayat min gamla golvlampfot som jag köpte på Loppis för något år sedan. Jag har inte sett den själv än för det var Zsolt som sprayade nere i källaren, men jag känner på mig att det blev fint. Jag kommer vara som ett barn på julaftonsmorgon imorgon när jag ska hämta upp lampfoten och förena den med den supersnygga lampskärmen! :P
Och självklart Svart + grått + silver= temat i vårt vardagsrum ;)

Har även piffat i hallen med plastblommor i form av jätte stora kvistar med orkidéer på. Blev hur snyggt som helst i en lång vas ståendes på golvet framför spegeln. Känns as lyxigt när man kommer innanför dörren och får syn på en gigantisk bukett med orkidéer. Hehe.
Jag har piffat en HEL DEL mer, men då skulle jag behöva sitta här hela natten och skriva. Ni får helt enkelt komma och hälsa på istället ;)

Köpte även två klänningar på Gina Tricot. Dom kostade bara 49kr styck!!
En som jag kan ha nu, och en som jag tyckte hade färger som var mer passade för sommaren :) Jätte fina var dom i alla fall. Zsolt vet inte om det än... tänkte att han får reda på det när han läser bloggen sen. Han tycker inte om när jag köper kläder.... men det kostar faktiskt att försöka vara lite snygg! Men 98kr för två klänningar är inte mycket :D Så...  -Puss till dig Zsolt :)

Nu ska jag ta en dusch och sen ska jag sova... och kanske drömma om min nya lampa som jag får sätta ihop imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0