Tvätt, färga håret, födelsedags-dag

Idag har mitt största projekt varit att tvätta. 4 ½ maskin ungefär blev det... men det berodde ju mest på alla lakan och påslakan. Jag byter påslakan två gånger i månaden.... låter så lite! Men om man säger varannan vecka istället då? :) Jag tycker inte det behövs oftare, för jag ser till att vi ALLTID är nyduschade när vi går och lägger oss :) Då blir ju sängen aldrig full med baciller eller smuts som man stött på under dagen. På dagarna har jag ALLTID bäddat sängen med överkast, och gud nåde den som sätter sig i min säng med sina kläder som man haft på sig ute! ;) Zsolt försöker ibland att gnälla och komma undan duschningen nån kväll. Men NEJ, man SKA duscha varje kväll innan man går och lägger sig. Jag har varit sån sen tidiga tonåren, och jag kommer nog alltid att vara sån. Trots att jag har en känslig hud som lätt blir torr, och så har jag haft årerkommande eksem lite då och då ända sen jag var liten. Då ska man ju inte utsätta sig för vatten så himla mycket i onödan har läkaren sagt... men jag MÅSTE duscha varje kväll. That´s it!

Lite mer om dagen då:
Mamma kom förbi och vaktade Moa medan jag tvättade och Zsolt var på träning, han provade på Thai boxning nu förresten. Han har tröttnat på Judo och vill träna något lite "manligare" sa han. ;)
Jag färgade också mammas hår och nopprade hennes ögonbryn, som vuxit sig till en hel regnskog sen sist jag nopprade! Hon blev nöjd och lite chokladbrun i håret. Jätte fint! Jag skulle också vilja färga håret brunt, för det blir så mycket glansigare av sånn färg, än att färga ljusa toner eller göra slingor som jag gör nu. Men jag vågar inte riktigt... för ångrar jag mig så blir det ett helvete sen när jag ska få det ljust igen!

Imorgon har vi fullt upp.
Bvc klockan 10:45.
Handla present till Christer som fyller år.
Åka till Christer som fyller år.
Köpa blommor till Emöka som fyller år.
Åka till Emöka som fyller år.
Och försöka vara hemma tills klockan 21 då Moa senast ska ligga i sängen och sova!
Visst blir det mycket, men det är bara SKOJ!

Nu ska jag göra flätor i mitt hår och sen gå och sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0