*pust*

Ja, nu har det hänt grejer... vet inte vart jag ska börja berätta för att få inlägget så bra upplagt som möjligt :P

Men vi börjar väl här:
I Fredags hämtade Zsolt en polare och ett släp. Dom började flytta ALLA kartonger och sen ALLA möbler. Jag och mamma försökte städa och hålla lite ordning på samma gång. Sedan lämnade vi Moa hos Framor sin. Vi hann färdigt med själva flytten av grejer redan på Fredagen, det var skönt. Men sen va det städning, målning och tapetsering kvar i den gamla lägenheten. Det va ju fondväggen som skulle målas, vilket jag gjorde. Sen va det tapeten i hallen som skulle bytas eftersom katterna rivit lite när dom klättrat upp för dörrkarmarna, det gjorde Sirpa och Christer på Söndagen. Städingen gjorde vi under hela Lördagen och lite av söndagen.
Igår var det besiktning av den gamla också, allt gick helt felfritt, tyvärr tittade dom knappt på städningen :( Vi som gjort ett sånt j*vla jobb!

Till vår nya lägenhet då:
Städningen som dom gjort var ju obefintlig! Flott kvar i hela köket och kalk kvar i badkaret och smuts på insidan av fönstren och icke bonade golv (vilket dom sa att dom skulle göra). Tack för den Bovista! Hyresavdrag tack, om ni tänkt att vi ska behöva städa upp någon annans skit EFTER att vi flyttat in alla våra grejer.
Vi har ställt iordning alla möbler redan, och de flesta kartongerna är redan tomma :) Jag och mamma körde ett litet race igår och fixade t.om. min klädkammare, som vi fyllde från golv till tak med skor, kläder, väskor och annat tjafs. Tänk så mycket saker man går runt och äger (?). Det finns ju vissa stackare som inte har något alls... lite dåligt samvete får man ju, men gör man något åt saken? Nej, inte tillräckligt.
Vi har t.om. inhandlat nytt tjafs till den nya lägenheten. Lite fotoramar att hänga på väggen, en spegel till hallen, en wook-panna, grejer till Moas framtida matstunder och massa nya gardiner och hel del mer grejer som jag inte riktigt minns, och allt självklart köpt på Ikea :) Jag ÄLSKAR Ikea :P Tur för lilla mig att vi ska dit snart igen och köpa sofföverdrag. Det beiga och rutiga ska bort, och in kommer det GRÅTT. Fint till vårat svart/vitt/grå/silver tema i vardagsrummet.
Känns jätte skönt att ha allting fixat nu, Zsolt målade även om vårt runda vita matbord igår :) Kommer bli jätte sjysst i köket sen när vi får våra nya köksluckor också!

Vi var utan Moa HEEELA helgen! Det var det jobbigaste jag varit med om. Zsolt försökte trösta mig med att säga "-Men vi har ju lämnat bort henne av en bra anledning, hon skulle ändå inte må bra av att vara med i flytten. Det är ju inte så att vi är ute och super eller så!" Och det har han ju rätt i. Men det var kämpigt. Därför fixade vi iordning sovrummet allra först, just för Moas skull :)
När vi hämtade henne så nämnde Julianna att Moa tar tag i sina fötter (!) Vilket hon aldrig gjort innan! Så det missade vi som föräldrar att se när hon gjorde det för allra första gången. Nu gör hon det för fullt :P Men det var kanske inte såå himla viktigt, det var ju inte hennes första steg eller första ord... men ändå en del av hennes utveckling. Så går det när man skaffar barnvakt.
Men Det var ändå bra att ha Moa där, då fick dom ju gulla med sitt barnbarn och Moa fick den uppmärksamhet hon förtjänar, istället för att vara mitt i allt flyttkaos!

Nu ska jag sminka mig och sen ta en promenad, först till Bovistas kontor och sen till Ica på Viksäng. Hoppas min magvärk går över, ni vet den där som bara vi tjejer kan ha ;) värker lite hela tiden och ibland lite mer... ursch!

Kommentarer
Postat av: bigi

Skönt att höra att flytten gått bra =)

2010-03-02 @ 20:21:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0