Hej då Moa, Planering inför imorgon, mer shopping!

Min mamma var här idag och vaktade Moa medan jag var och handlade och Zsolt var på nåt möte med Lernia. Hon ville sen ta med sig Moa hem till Ramnäs. Pappa har tydligen inte sett Moa på ett bra tag, så nu får dom umgås hela kvällen :) Sen kommer mamma hit med Moa strax innan festen börjar, så kan Zsolt åka iväg med henne hem till sin kompis Micke. Det blir jätte bra, för då hinner jag ordna lite här hemma i lugn och ro.
Våra köksluckor kom idag! Jätte fina är dom, väldigt enkla, men fina.
Det behövs inte städas så himla mycket här, vilken tur att det inte hunnit bli så stökigt :) Bara det vanliga som skall göras, damma, dammsuga och putsa speglar.

Nu håller jag på att gå igenom min check-lista för idag och hittills har jag kommit såhär långt:

- Åka till Hälla med Marika
- Dammsuga
- Damma
- Putsa speglar
- Koppla in stereo med Dator
- Be Sirpa ta med sig Disco CD
- Färga håret
- Måla naglarna

Ja, som ni ser har jag ju bara en tråkig grej kvar att göra, DAMMSUGA. Men det ser ut som om Zsolt tar tag i det nu :D Yes! Gud så bra!
Nu har jag alltså två roliga saker kvar, färga håret och måla naglarna!

Jag åkte ju till Hälla med Marika som planerat. Tyvärr hittade jag inte riktigt det jag var ute efter... men jag hittade något annat.... SKOR! Yes, jag har köpt ännu ett par skor, men denna gång är det rosa höga klackskor med massa remmar och fräcka detaljer. Hittade dom på Din Sko i Hälla, dom kostade 400 kronor, vilket var ungefär det jag hade att spendera. Men så köpte jag strumpbyxor och ett nattlinne också :D
Marika verkade också handla lite mer än hon tänkt sig :P Men det händer ju inte ofta att det blir tjejfest! Och speciellt inte hemma hos MIG! :) Det ska bli sååå himla kul! Hoppas alla kommer, och att alla är lika partysugna som jag :)

Det som återstår att göra imorgon är:

- Dekorera och skapa lite PARTY stämning
- Skära morötter och gurka
- Blanda dip
- Starta musiken
- Klä sig
- Fixa håret
- Sminka sig
- Hälla upp drinkar

och sen är det bara att ha det roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0