Bio?

Idag har jag lust att gå på bio igen :) Nu vill jag se I love you Philip Morris! Jag bara ÄLSKAR Jim Carrey, jag har försökt att se de flesta filmer som han haft ledande roller i. Jag sitter också ibland ute på YouTube och kollar på klippp från när han varit med i Saturday Night Live. Han är en riktig komiker utan dess like.
Jag hoppas och tror att man kommer få skratta mycket i biosalongen, men det hänger ju på så mycket, om det blir en bra stämning eller inte. Först och främst gäller det ju att människorna som sitter tillsammans med oss i salongen verkligen är där av samma anledning som vi, ATT SE PÅ FILMEN. Det finns inget värre än folk som sitter där och tror att dom är helt ensamma eller sitter på ett fik, och pratar om nånting heeelt annat, och jääätte högt. Att över huvud taget PRATA under filmen tycker jag är respektlöst.
En grej till... har man inte mer är 10 hjärnceller och man abslout inte hänger med i vad som händer i filmen som visas, så borde man inte gå på bio! Jag menar förstås dom som sitter och frågar sin stolsgranne om vad som just hände i filmen, vilket förstås får den snälle "grannen" att också tappa fokus!
Sen finns det ju dom som bara MÅSTE ta i lite extra nr dom skrattar åt ett skämt på vita duken... så högt att man faktiskt blir skrämd om man råkar sitta precis framför. Det har hänt mig, och det skämt som visades på duken var INTE så roligt.
Men sen finns det sånt som jag faktiskt KAN tolerera i en biosalong. Som prasslande godispåsar, hånglande par, lite viskningar då och då. Det är ju helt naturligt! Det är ju åtminstone respekt åt alla andra att man faktiskt väljer att sänka rösten och viska när man absolut måste säga något till någon.

Hur som helst...

Vi håller tummarna på att få barnvakt i nån timme, hoppas det blir Zsolts föräldrar. Dels för att dom bor närmare och dels för att min mamma har haft lille magsjuke Robin på besök för nån dag sen, jag vill ju INTE att Moa ska bli smittad!   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0