Sommartårta!

Jag har typ nyss gjort en sommartårta!
Den är i 6 lager, med jordgubbssylt, grädde + daimchoklad och vaniljkrän inuti. Och ett tunt lager grädde ovanpå, och sen MAAAASSOR MED JORDGUBBAR! ♥
Vi är i Ramnäs inför midsommar :)
Imorgon kommer min faster, Sisko, och hennes karl hit. Jag har inte träffat henne på år och dar!

I övrigt har jag. Marika och barnen varit ute och solat idag :)
Först åt vi på en jätte fin restaurang på östermälarstand. Det blev en fläskkotlett med sallad. Köttet var HUR GOTT SOM HELST! Helt klart värt det!
Men sen gick vi vidare till Framnäs, vi satte oss vid ett träd så barnen fick lite skugga.
Jag blev nog lite brunare på bröstet och på benen :D
Men sen blev det för varmt för mina tre kompanjoner (barnen + Marika) så vi fick börja gå hemåt.

Jag hann inte vara hemma länge innan jag var tvungen att åka till Ica Maxi.
Och te mej tusan! När jag gick IN i affären fanns det massor med både svenska och belgiska jordgubbar utanför.
Men när jag kommer UT ur affären fanns det bara belgiska kvar!!! Grrr, det va inte vad jag ville ha.

När jag kom hem fick jag uppleva hur skönt det är med en middagslur sådär på eftermiddagen. Jag och Moa somnade i soffan för en stund. Och sen bar det iväg igen :)

Jag kom förresten att tänka på en sak när jag fixade med jordgubbarna...
Det var förra sommaren när jag var gravid. Jag fick "recept" på att äta mycket jordgubbar från min barnmorska, då de innehåller mycket järn, som i sin tur kan vara bra att ha vid förlossningen. Nåja, vi skulle åka till Serbien under sommaren och jag tänkte "Ååå vad härligt, där har dom säkert sånna där stora och saftiga jordgubbar som man bara kan gå och plocka!"
Men ICKE! Jag var sååå sugen på jordgubbar hela vägen till Zsolts morföräldrar i Serbien, och sen HAR dom inga jordgubbar! Det fanns inte ens att köpa :O
Så jag satt där i fyra veckor UTAN jordgubbar :( När jag pratade med Sirpa, som också var gravid, på telefon så hade hon ätit massvis redan hemma i Sverige! Hehe, där fick jag på näsan :P

(men jag fick typ 5 stycken som Zsolts mormor lyckades hitta i sin trädgård) ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0