Barn och Alkohol?!

Jag har funderat på en sak nu ikväll... eller rättare sagt i duschen.
NEJ! Man ger inte alkohol till ett BARN! Speciellt inte någon som bara är några månader gammal! Det spelar ingen roll hur lite det är eller hur "lätt" drycken är. Det finns anledning till varför man inte ska ge sådana drycker till små barn. Framförallt så påverkar det hjärnan, och barns hjärnor är ju långt ifrån färdigutvecklade. Vill man verkligen riskera sitt barns framtid bara för att man vill se hur ett barn skulle reagera mot smaken av en öl t.ex? NEJ! Skulle inte tro det! Och det sägs ju att alkohol är farligare än vissa droger... skulle man låta sitt barn prova röka hasch bara för att man vill se reaktionen!? NEJ! Den som seriöst tänker ge alkohol till mitt barn, den kan ju glömma att få träffa Moa igen.



Vi var ju och handlade idag. Vi köpte allt vi tänkt oss. Vi höll oss t.om inom budget :P Vilket vi ALLTID brukar överstiga annars.
Zsolt gick dock över sin budget när han köpte kläder. Men det gjorde inget, för jag var ju så duktig på att fynda till mig själv!
Han köpte ett barn korta jeans (skit snygga), och ett par gröna "militär" aktiga byxor, även dom korta. I slutet haffade han åt sig en tjocktröja också :) Riktigt fina kläder faktiskt. Det gick på 1150 kronor för hans del.
Jag köpte två långa slimmade t-shirts, en orange och en marinblå. Jag har fastnat för marinblått helt plötsligt! :O
Jag köpte även ett par röda korta leggins (rött + marinblått = kanon snyggt!). Mitt kalas gick på 250 kronor, så jag har en del kvar att shoppa för på stan när jag åker dit nån dag :D

Imorgon ska jag, Moa, Sirpa, Daniel, Robin och kanske Marika och Johannes till BUSBORGEN! :D får se om det blir en flipp eller flopp. Hehe.

Kommentarer
Postat av: Marika

Det va superkul på busborgen idag :) Det måste vi verkligen göra om :) Och jag håller med dig när det gäller alkoholen, fast det vet du ju redan. Kraam

2010-06-16 @ 17:58:55
Postat av: Syster-Yster

Nej. Usch! Att ge sina (eller nån annans barn för den delen) alkoholhaltiga drycker är ju hur j...a snett i huvet på den som ens tänker det. Kan inte förstå det att det finns sånt folk. när dom är 18 så får dom gå på krogen själva o fixa, men annars så ÄR det 20 som gäller. Kraaam

2010-06-18 @ 22:58:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0