Semestern 2010 - Öland

Det var en bra semester i stort sett. Vi fick 5 dagar sol och 3 dagar regn, man ska inte klaga.
Jag solade t.om på standen, och t.om badade i havet! Det var hur skönt som helst. Moa satt i vagnen medan vi var på stranden, hon lekte med sina leksaker men hon sov mest under tiden vi solade eftersom vi var där ganska tidigt fram till ca 15:00 varje soliga dag.

Det var svinkul att köra husbilen! Jag vill ha en egen husbil! :D Men lite läskigt var det på vägen hem när det var regn och storm när vi skulle passera Ölandsbron :S Men vi överlevde tack vare en skicklig förare ^^

Lite bilder:
(klicka för förstoring)

Husbilsliv
Moa kunde ju inte öva så mycket på sin nya egenskap att krypa, det fanns liksom lite för lite utrymme i husbilen.

  
 


Pizzeria
En kväll åt vi på restaurangen på campingen. Vi åt pizza :P Annars lagade vi ju all mat i husbilen, så det va ett skönt brejk att slippa laga mat :) Moa åt av fyllningen från våra pizzor, det tyckte hon va super mumsigt! Jag tog en barnpizza, vilket visade sig vara en HALV stor pizza :D Väldigt konstig och rolig detalj... vad gör dom med andra halvan liksom, slänger!?

 


Fam Lindvall kom dit
Efter 4 dagar ensamma så anlände fam Lindvall. Trevligt trevligt. Daniel fick hoppa lite "studsmatta-bungygump". Hehe. Och Moa tog några egobilder så länge!

    
  


Stranden
Det var väldigt mycket folk, det var ju högsäsong under vecka 29. Men vi gick lite mer åt höger på den flera kilometer långa standen, där var det mindre folk och dessutom mer barnfamiljer.




Sight-seeing
När vädret inte längre var på vår sida så var det dags att plocka ihop sakerna i husbilen och börja åka runt på ön. Vi åkte till Öland norra udde, där vi kollade på Långe-Erik fyren, luktade på havet och plockade blommor till min Scrapbook.

  


Restaurang i Köpingvik på Öland - GRILLBUFFÉ
En kväll åkte vi till en restaurang i en annan stad på Öland, ca 5 mil från campingen. Zsolt var ute efter att få äte KÖTT på en grillbuffé, och det fick han! Det fanns Laxfilé, kycklingfilé på spett, fläskfilé, ryggbiff på spett och lamm-ribs. Plus att det fanns massa tillbehör och såser. Smaskens! Moa åt potatisgratäng och lite fläskfilé, som efterrätt fick hon cocos-glass av Zsolt. Jag gick väl och tog kött typ 3 gånger på tallriken, och Zsolt säkert det dubbla, snacka om MÄTTNADS KÄNSLA efteråt, jag orkade inte efterrätt :P

  

 


Gatukök på hemvägen
Vi började åka från campingen på lördagen, vi stannade i färjestaden, vid brofästet på Öland sida, för att äta på ett gatukök. Vi tog en varsin Gyros-tallrik, shiiit vad gott det va! :D
Efter den goda maten åkte vi över bron (skit läskigt), men jag vågade intö köra så länge som jag tänkt mig, p.g.a stormen. Så vi stannade och sov på en rastplats vid restauranger och en bensinmack.
Dagen därpå åkte vi hemåt runt klockan 11. Och vi kom hem vid ca 17:00 :D Gud så skönt det var att kliva innför dörren hemma! Och vilket stor och vackert hem vi har tänkte man! :D Hehe. Men husbilen funkar perfekt som semester-hem.

 

Kommentarer
Postat av: Julianna

Jätte fina bilder det syns att ni har haft det trevligt :)

2010-08-03 @ 10:15:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0