Moa 9 månader!

Nu är hon en riktigt stor tjej!
Hon försöker säga mamma verkar det som, ibland får hon in det klockrent ;)
Och ibland kan hon vinka. Hon försöker just nu att lära sig att krypa och ställa sig upp. Hon kan ställa sig upp bara man håller i hennes händer lite löst så att hon kan ta stöd. Hon har riktigt starka ben! Hon kan stå själv om hon håller i soffan eller nån annan möbel :)
Just nu så står hon på knä och försöker krypa framåt, men hennes knän hänger inte med armarna, men snart så kryper hon nog skulle jag gissa på, max en månad till!
Hon kan dricka själv ur sina nappflaskor, både vatten och ersättning :)

Hon är SÅ himla glad om dagarna, verkligen full med energi. Men busigast blir hon strax innan läggdags, då är det ju som svalast. Hon sitter mest i blöja nu när det är så varmt. Som tur är så har hon slutat att klia upp sår på bröstet som hon brukade göra jämt förut.

Hon äter matburkar för 8 mån nu. Favoriten är spagetti & köttfärssås. Eller allt som innehåller pasta egentligen. Men sen får hon även sin Pasta med broccoli och ostsås, trots att den är från 6 mån.
Något med Potatis går inte att äta, dom är skurna i små tärningar som hon bara sätter i halsen för att dom är aldeles för hårda! T.o.m jag tycker att potatisen är typ rå :S
Men kyckling och couscous går också ner lätt som en plätt :)

Hon äter ersättning till frukost, burkmat till Lunch, gröt till kvällsmat, och ersättning som nattis. Det funkar jätte bra, ca 4 timmar mellan varje måltid.

Hon sover från ca 20:00 till 08:00. Kan variera lite, men oftast 12 timmar i sträck ;)

Hon känns så himla stor och duktig, undrar om hon fortfarande är "bebis" eller är hon ett "småbarn" redan? För mig är dom bebisar tills dom typ kan krypa eller gå.
Jag har så svårt att tänka mig att hon fyller ett år om 3 månader! Tiden går fort, men lagom fort ändå.
Zsolt vill ju redan ha en till på väg, men jag tycker det är lite tidigt för MIG, jag vill ju gå ner iaf hälften av mina tilläggskilon från förra graviditeten. ;) Just nu står det still, trots att vi kör vår diet tillsammans.
Plus att jag är osäker på om jag skulle orka med två stycken småttingar samtidigt här hemma, själv som jag är om dagarna! Zsolt har nog inte tänkt igenom det där riktigt ordentligt ;) Har klagar ju när han bara måste ta disken varje kväll, har man två barn så blir det betydligt mer han måste hjälpa till med tycker jag. Det visar sig, allt hänger på mig säger han :D Men han tjatar ju om det mist en gång per dag ändå :P Haha.

♥ Moa - lilla tjockisen ♥
♥ Mamma och Pappa älskar dig! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0